Barang Jenama Anda

Thursday, April 13, 2006

.:monologyaumi:. 10&11 di Mansuroh,Talha

Telah kian lama aku menanti saat ketika bagi menulis sesuatu dari titisan tinta mayaku tapi baru hari nie aku kesampaian...syukur alhamdulillah kepada hadrat ilahi kerana limpah kurnianya dapatlah aku menulis lagi.
Perbezaan antara orang yang berjaya dengan orang yang gagal terletak pada rohaninya. Apa yang difikir menentukan apa yang akan dicapai. --hamka
Apa yang aku nak start nie...ermm tadi macam banyak nak tulis.MANSUROH muhafazah Talha adakah antum kenal nama ini...ha kalau nak tahu nama nie aku dapat tau bila pertama kali aku jejakkan kaki ke sini.So tak berapa heranlah aku kan...tapi aku ada satu keinginan nak pie sana...alhamdulillah keinginan aku tue ditakdirkan pada 10 dan 11 April 2006 bersamaan 11 dan 12 Rabiul Awal 1427 hijrah.Kiranya aku sambut Maulidur Rasul kat sanalah.Aku dan sahabatku abg Noh hehehehe pie sana lepas latihan silat...pergh ngan kepenatan pie eh ahhh lantak nak pie jugak ada kesempatan nie baik pergi.Sebab kuliah cuti lagipun esoknya so sampailah aku kat Mansuroh dalam kul 2 lepas zohor.Dari Murasyahah nak ke Mansuroh mengambil masa selama 1 jam setengah.Murasyahah tue nama tempat ka Tanta(Stesen Pengangkutan ke Mansuroh,Zaghzik,Dumyat...apa lagi erkk tak ingatlah) .
Dalam Perjalanan aku kepenatan so tertidolah kejap sambil buku bertajuk 'Kekejaman Zionisme" membaca aku ...ahakzzz!!! ermmm keletihan di buatnyer...sampai Mansuroh aku n abg nuh pie makan...Syawarma Kampung...ahakz...nak tau kena berapa ha ko 21 Junaih kena...pokai abg nuh!! tuelah nak tong2 tak nak!! lepas tue naik teksi ke Darasat tempat bebudak Malaysia duduk...pergh sungguh indah pemandangan di Mansuroh lawa siut...dengan air sungainya..bandarnya yang merupakan Ke-3 terbesar di bumi Mesir nie...Ya Allah seram sey takut jumpa Akhawat..hehehe yerklah kat Tanta mana ada akhawat!Sampai darasat pie lah menuju ke umah member aku Pejal yang sama ngan aku namanya...besar jugak umah dia boleh tahanlah.
Lepak2 jap..petang pielah jejalan kat Mansuroh nie...melihat suasana petang nan damai di Mansuroh nie...wokehlah tempatnya bersih pun bersih gak lah kot tapi sama jerk...arab mesir kan!!! ermmm pie jalan sampai malam...solat tu tak lua lah..ada rukhsah..gunakan..malam tue pie umah member2 lain.Esok aku pun balik lah...nak wat macam manakan kenalah balik ada program lagipun RABU..sambutan Maulidur Rasul...kat Tanta so kenalah balik.Ada majlis Ilmu tue so kenalah pergi.Sampai disini saja buat kali ni ada masa aku tulislah pepe kat sini.ilalliqa ma salamah.
Setiap jiwa yang dilahirkan telah tertanam dengan benih untuk mencapai keunggulan hidup . Tetapi benih itu tidak akan tumbuh seandainya tidak dibajai dengan keberanian -- Hukama'

No comments:

Post a Comment

Pilihan iklan Anda

Iklan Nuffnang