.:monologyaumi:. .:arghh iqamah nak kiok!!:.

Fuh berdegup jantug ni berdegup..tak tahu kenapa?lah sekali terigat da arie nie hari nie last hari kena tajdid iqamah aku kat jawazat(pembaharuan pasport)...asai leh lupa plak nie adoi nasib baiklah ingat sey kalau tak jadi pendatang tanpa izinlah aku..hehehe jadilah mat malaysia hehehe bukan mat indon sebab nie kat mesir bukan kat malaysia.
ermm pengalaman buat iqamah hari nie buat aku tergelak sendiri jadinyer bukan apa masing2 buat kepala sendiri.Aku,anan dan miftah dah janji nak wat sama tajdid iqamah.alhamdulillah arie nie perjanjian yang dibuat terlaksana kalau tak dah mnjadi sebahagian dari org2 munafik.Jumpa kat jawazat dalam kul 9 ermm tapi sampai kat jawazat yag sebenarnya dalam kul 10 lebih coz kitorang terpusing-pusing cari jawazat ... tanya arab sana-sini kat sinilah nak practice lugahah arabiah ita amiah ker fushah ker lantak yang penting arab tau apa yang kita cakap!
Kat dalam jawazat kitorang buatlah apa2 yag patut..pening jugak nak tajdid iqamah ni sebab dulu time nak baharukan iqamah kitorang kat Kaherah time tue senior kitorang...so arie ni kena berdikari sendiri lah beb...dok kat sini 4 tahun lagi.Selesai tajdid iqamah dalam tempoh tak kurang satu jam...dalam kitorang buat iqamah ni rombongan ke dua datang...rombongan abg nuh,abul,fizi dan nizam....hai ramai budak2 johor buat arie nie...bukan apa esk dah nak mati dah iqamah tue sebab tue buat ari nie kalau tak tak dernya nak buat arie nie...hehehehe.
ermm lepas kitorang siap pie kejap MOMEN kira macam KFC @Mc Donald Mesir lah kat sini..kat Mesir nie boikot semua restoran yang Amerika punya so tu yang belambak restoran makanan segera kat Mesir nie...yang bagusnya org arab nie diorang support kerajaan diorang boikot barang2 Amerika dan Yahudi nie...ermm bilalah Malaysia nak jadi macam kat Mesir nie? Terfikir juga aku nak buat pembaharua bila balik nie tapi mampukah aku?Ermm kitorang sapan kat sini lapar siut.. sampai kenyang ko kat sini...Alhamdulillah dapat nikmat akan kalau tak dapat tak naya namanya...makan Magnum dan Syawarma. Org belanja belasah jerk lah kan...ermmm abg noh punya group lagilah makan magnumnyer, Syawarmanyer, saladnyer...apa2lah makanan yang tak pernah jumpa...nauzubillah banyak nyer bolehlah diorang banyak duit ...aku bawa duit ciput jerk tue pu ader jugak tong-tong sikit ngan anan nak beli tue ngan mep sekali so baru dapat makan.
Tuelah pengalaman baru aku arie nie hehehe bukan apa benda yang belum dibuat oleh aku kat Mesir nie aku nak kongsin ngan korang semua...aku angap dia benda yang baru...klah jumpa lagi lah yerk..coz nak pie kelas madrastul ilmi ari nie...kelas Tafsir my favourite subject! klah ilalliqa ma salamah adios.

Comments

Popular Posts