.:monologyaumi:. pergh arie yang bosan...!!!!

Arrghhhh terasa dah lama jari jmari aku tak menaip sesuatu untu monolog harian aku kat dalam blogh so apa lagi buatlah.Hari nie rasa kebosanan yang amat sangat dalam diri aku....tak tahu kenapa...maybe takut nak exam kot...takut tapi buat dono jerk...hafazan ta ngulang lagi exam syafawi dah nak dekat dah...katanya awal bulan 5 tapi aku ni macam tak nak peksa jerk...kuliah kekadang ponteng gak...ermmm nak jadi apa lah aku nie...ibu ayah maafkan abg..sebab dah buat salah kat kamu..

ermmm hari nie tak der yang best...bangun pagi macam biasalah pie kuliah 2 jerk sempat masuk...coz madah first tak dapat nak pie sebab dah baru balik latihan silat...so pie time kedua dan ketigalah...ermmm balik masaklah apa lagi hari nie...rasa nak masak sardin sebab semalam ada beli sardin 2 tin...boleh buat lauk penyedap hari nie..ermmm hari nie kena tazkirah free ngan ustaz kimi sebab selalu tido lewat...hehehe bagus jugak sebab dah lama tak dengar ngan bebelan seseorang buat diriku ini.

kata2 @ pesan imam al ghazali;

Nasihat itu mudah, yang sulit adalah menerimanya; karena terasa pahit oleh hawa nafsu yang menyukai segala yang terlarang. Terutama di kalangan penuntut ilmu yang membuang- buang waktu dalam mencari kebesaran diri dan kemegahan duniawi. Ia mengira bahwa di dalam ilmu tak bersari itulah terkandung keselamatan dan ke bahagiaan, dan ia menyangka tak perlu beramal. Inilah kepercayaan filsuf-filsuf. Ia tidak tahu bahwa ketika telah ada pada seseorang ilmu, maka apa yang memberatkan,

seperti disabdakan Rasulullah saw, "Orang yang berat menanggung siksa di hari kiamat ialah orang yang berilmu namun tidak mendapat manfaat dari ilmunya itu."

ermmmpas solat asar...ngulang hafaz..ermm pastu ader masa 1 jam lagi tgklah my favourite citer...ermmm memang fikiran budak-budak NARUTO...ermm apalah budak azhar macam aku niekan...ermmm pastu solat maghriblah sebab dah azan.Pas tue pie kelas malam...munaqashah kitab TAFSIR...ustaz jai yang ajar...boleh jugaklah tangkap tapi macam sedar tak sedar jerklah sebab ta'ban sangat hari nie..tak tau kenapa...hari nie muzakarah SURAH AL BAQARAH.. ermm rasa kurang lagi ilmu nie berbanding rakan-rakan aku.Pas tue solat Isyak berjemaah ngan bebudak nie..pie koop beli coklat pastu balik lah...terdengar keroncongan perut meminta diisi pie dapur tgk lauk tgh hari ada lagi apa lagi panaskan mentalaklah..ermmm alhamdulillah Allah beri nikmat makan pada ak nie...teringat pada sahabat2 aku kat palestin entah makan ker tak..aku makan bolehlah dikatakan sedap...ya Allah berilah kemenangan di dalam tangan umat islam...

pastue tgk jap tv..ader plak citer kartun tgklah kejap..TOM & Jerry...rasa bosan online kejaplah sebab tuelah tertulis nukilan harinie tak tau na buat apa..jap lagi nak tgk kitab2 yang belum baca sangat..dapat 5 6 muka jadiklah...klah samai disini saja nukilan aku buat kali ini..insyaAllah ada masa aku nukilkan lagilah..

thaniahstreet,seberbay;)

Comments

Popular Posts