Kenduri kesyukuran & Liqa Usrah kali pertama

Assalamualaikum

Alhamdulillah syukur pada Allah SWT kerana dapat update lagi Blog aku nie.Aku street the pointlah story pasal besday Bull yer.Besday Syahibul Hidayat tue nama sebenarnya org panggil bul jerk...hehehehe sedap apa ringkas jerk.dah terbiasa nak wat macam mana.

22hb Jun besday dia so kitorang adalah buat jamuan sikit dan kenduri kesyukuran buat dia dan abg nuh yang akan menyambut hari lahirnya 28hb tapi yang penting ada asbab buat nie .kami pelajar baru Muhafazah Tanta Johor buat jamuan nie jugak untuk abg2 lama @ senior yang akan kembali ke tanah air kami Malaysia so kitorang sambut lah sekali.

All my team buat Soto n Mee Sup dan minuman Air Oren Tang dan Cendol Madu Tanta .Bolehlah ringkas jekan malas nak buat kerja berat2 tue pun dah naik mati diorang nie buat.Sian diorang lagi2 Bul dan Abg Nuh.Aku,Nizam,Rahman,Kama,Baha,Anan,Mef,Azim dan fizi tolong sikit2 je sebab minggu ni juga kami Student Tanta ada kelas Tafaquh so nak ponteng tak sedaplahkan tapi ada jugak yang aku ponteng..ahakzz:)

Apa lagi nak story ye.Haah this kenduri diraikan jugak ngan bebudak Kaherah binjai,debab,nizam,macha,pojie,sakini,fakad,yazid,firdaus,piak n budak zaghzig sorang Pandit.Erhhh lupa plak mansuroh sorang my frenz Pejal hehehe memang meriah lah.Abg2 senior ustaz azraei(Mandub Johor),ustaz zul jam-jam,ustaz muhamadiah,ustaz ismail n ustaz baba zahran serta isteri dan anaknya hanisah.

Firman Allah s.w.t:-

إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ إِخْوَةٌ فَأَصْلِحُوا بَيْنَ أَخَوَيْكُمْ وَاتَّقُوا اللَّهَ لَعَلَّكُمْ تُرْحَمُونَ

Maksud:“Sesungguhnya orang-orang Mu’min itu bersaudara, oleh itu damaikanlah antara kedua saudara kamu, bertaqwalah kepada Allah agar kamu mendapat rahmat.

Kira start lepas solat isyak sampai lah kemalam.memanglah penat nak mampuih layan diorang nie..tapi yang kesiannya bul lah coz Besday boy nie kena disuapkan kek sampai x muat mulut tue hahaha so tak yah lah nak baling tepung ngan telur...habis baju melayu dia.

Esoknya kerja aku lah basuh pingan2 n periuk yang tak berbasuh tak per adik2 punya hal tapi giliran semua adalah kan buat kerja.takkan tak der kenalah bekerjasama.hehehehe ok tak kesatuan tue penting..Pas Jumaat aku tombang sampai asar hehehe ... malam tue plak kitorang masak Udang Goreng masak merah n Tomyam Telur pergh memang pergi.

Mesti tertanya2 kan mana dapat Udang...ha udang tue diorang tangkap lepas besday party tue lah adalah lebih 5KG diorang dapat kat Sungai Kubri Kuhafah tue...ahakzzz tapi takut jg nak makan sebab gatal nyer lain macam.Diorang sauk pakai creativiti d'all lah kan ..kat sini nak dapat sesuatu kenalah usaha sendiri tak macam kat Malaysia semua dapat senang jerk..ahahahaha jgn mareeee...:)

USRAH:.Bab Kesatuan dan Persatuan

Lepas Solat Isyak aku ada Liqa Usrah kat umah Kabat so tak leh nak wat apalah kenalah pergi kalau tak pergi nanti apa plak kata Naqib aku Ustaz Muhamadiah...sebab dah terlewat so aku naiklah basikal Fizi ker Said Nawi..umah Kabat dekat Suq Firqah(PASAR UTAMA TANTA) so apa lagi lincah kadoklah.

Dimulakan ngan bacaan Surah Al-An'am dengan dimulakan oleh Syed,kabat,nasrom,ustaz muhamadiah n aku..ermm berapa org saja yang datang tak per asalkan ada pengisian untuk rohani aku nie.Ahli usrah aku lain semua ada kerja Naib Naqib Ibrahim ada mesyuart coz dia Exco Tanta.Jannatul naim,Kusyairi and najib osman ada kat Kaherah maybe ada kerja..Fizi pie Fayum ngan member dia.Afif tak tahu pie mana.

Lepas tue Ustaz Muhamadiah bagilah sedikit Tazkirah berkenaan dengan kepentingan Usrah dan juga Persatuan dan kesatuan..semangat aku kian membara semula selepas mendegar kata2 semangat dan dorongan dari Naqib aku.Majlis Siap dalam kul 11 lebih memandangkan dah larut malam aku stay umah kabatlah apa lagi.Pastue makan lagi Mee Sup kabat Buat lah nie bolehlah tahan.

Klah sampai disini saja buat kali ni...sebab boring tue yang merepek nak story apa yang aku buat 2 hari lepas..semoga bestlah korang baca.

Adios Amigos...sayonara':)

.:ReNungan:.

ku mencintai sahabatku dgn segenap jiwaku. Sahabat yg baik adalah seiring dgnku & menjaga nama baikku ketika aku hidup @ selepas aku mati. hulurkan tangan kepada sahabatku utk berkenalan krn aku akan merasa senang, semakin ramai sahabat, semakin aku percaya diri. aku selalu berharap mendapat sahabat sejati yg tidak luntur baiknya dlm suka & duka. Jika aku dapat, aku ingin setia padanya.." -imam shafie

Comments

Popular Posts