Minggu Mahabah Keluarga Tanta 2006 (Hari Ke-II)

Assalamualaikum...

Alhamdulillah hari ini adalah hari yang kedua berlangsungnya MINGGU MAHABAH KELUARGA TANTA.Kami keluarga Tanta berkumpul di Istad pada awal pagi juga jam 7.00...rasanya tak bestlah kalau cerita panjang pulak so nak bagi tentatif bagi hari kedua nie.

Hari Kedua(Selasa)
1 JamadilAkhir 1427 H 27 Jun 2006

Pagi
6.30-11.00 Perlawanan Bola Sepak
Perlawanan Bola Tampar
Perlawanan Sepak Taqraw
Acara sukaneka

Petang
2.30-3.30 Pertandingan Khutbah
4.00-6.00 Pidato Bahasa Arab,Bahasa Inggeris dan Bahasa Melayu

Malam
8.30-9.30 Who Wants To Be A Da'ie

(Perlawanan Ping pong dan catur akan berlangsung sepanjang acara dewan dari jam 2.30ptg hingga 7.30 malam)

Alhamdulillah hari ini Team Qalyubi Hunter dapat masuk Final ngan mengalahkan Team Kamsis Bhaidawi dengan Street Set dalam Semi Final hari ni.25-10 25-15.Team akan bertemu ngan lawan paling sengit sekali Team Kamsis Syarbini setelah mereka menewaskan Team EXCO dengan Rubber Set dengan kemenangan keatas mereka.

Bola Sepak aku tak tahu plak perkembangan macam mana maybe dapat masuk Semi Final kot antara Team Qalyubi A dan Qalyubi B tengoklah macam mana.

Taqraw hari nie nasib lebih menyebelahi Team Baidhawi ngan mengalahkan Team Qalyubi so dapat 2nd placelah Team Qalyubi.Alhamdulillah syukur pada Allah.

Hahahaha nak dengar fun story tak?Team Qalyubi hampeh langsung dalam Acara Sukaneka tiada menang lansung aduh sedih tapi rasanya ada kot satu Sepak Raga Bulatan.

So petang nie plak nak tengok Hafiz baca Khutbah.Semalam Team Qalyubi Menang kot dalam Pertandingan Teka Dan Melukis.Hehehehehe InsyaAllah amin.Nak tgk pidato n ping pong ... lagi satu nak tgk ahli bait Syahibul Hidayat main catur kihkihkih..insyaAllah boleh pergi Ciyayok.

Qalyubi Team teruskan perjuangan Ye!!!

Hadith Nabi mafhumnya:

Jika perjuangan itu adalah kerana perut, nilai perjuangan itu sama dengan apa yang keluar dari perut. -- Imam Syafie

Rasannya sampai disni sahaja buat kali ini...tunggu esok plak yer.ilalliqa maa salamah.Sayang KAmu Semua All The Best TAntA

.:RenUngan Hari ini:.

Aku Mencari Keberkatan Keperluan Hidup,
Aku Mendapatinya Dalam SOLAT DHUHA…

Aku Mencari Penerang Untuk Alam Kubur,
Aku Mendapatinya Dalam SOLAT MALAM...

Aku Mencari Jawapan Untuk Menjawab Soalan Malaikat,
Aku Mendapatinya Dalam MEMBACA AL-QURAN…

Aku Mencari Alat Untuk Berpegang Ketika Menyeberang Titian Sirat, Aku Mendapatinya Dalam PUASA & SEDEKAH…

Aku Mencari Naungan ‘Arasy,
Aku Mendapatinya Dalam MENGASINGKAN DIRI BERIBADAH KEPADA ALLAH TAALA

Comments

Popular Posts