WelCome World Cup 2006

:. Cheeky lion Goleo VI is the Official Mascot of the 2006 FIFA World Cup™:.

Demam Bola kian terasa di seluruh dunia sekarang nie.World Cup 2006 di raikan di Jerman negara bekas NAZI siapa tak ingat kekejaman diktator HITLER.Tapi sekarang ni menjadi tumpuan seluruh duni untuk menyaksikan perlawanan Bola Sepak yang paling berprestij di arena sukan bola sepak antarabangsa.FIFA merupakan tongak utama untuk mewujudkan elemen dunia bola ini.Tapi kita perlu tahu juga bahawa ini adalah salah satu daripada propaganda YAHUDI untuk melekakan seluruh umat di dunia ini baik Umat Islam dan juga Umat yang lain.

Semalam 9hb Jun Bermula Perlawanan pembukaan diantara Jerman VS Costa Rica yang kemenangan berpihak kepada tuan rumah dengan penuh bergaya 4 berbalas 2.Pembukaan pusingan akhir Piala Dunia Edisi ke-18 menyaksikan tuan rumah, Jerman bermula cemerlang apabila mudah menewaskan Costa Rica 4-2 dalam perlawanan dramatik di hadapan 66,000 penonton di Stadium Allianz Arena di sini, malam ini.

Philipp Lahm menjaringkan gol pertama tuan rumah selepas enam minit babak berlangsung dan dua gol menerusi Miroslav Klose yang menyambut hari lahirnya yang ke-28.

Gol keempat buat tuan rumah menerusi Torsten Frings, tiga minit sebelum perlawanan tamat.

Costa Rica pula menjaringkan dua gol menerusi Paulo Wanchope.

Pemain pertahanan Lahm melakukan sepakan lencong yang menakjubkan terus ke penjuru kanan jaring menewaskan penjaga gol Costa Rica, Jose Porras untuk gol pembukaan.

Bagaimanapun Costa Rica menyamakan kedudukan pada minit ke-12 menerusi Wanchope tetapi Jerman bangkit kembali mendahului lima minit selepas itu apabila Klose mencipta jaringan daripada jarak dekat untuk mengikat kedudukan 3-1 selepas 61 minit babak berlangsung.

Wanchope melepasi perangkap ofsaid untuk menjaringkan gol kedua Costa Rica pada minit ke-73 tetapi Jerman menjadikan kedudukan 4-2 apabila Frings meledakkan sepakan kencang dari jarak 30 meter terus menerjah jaring.




9jun 2006: MERTESACKER Per (GER), FRINGS Torsten (GER)


Poland kalah kepada Ecuador 0-2 ermm mantap tak mantaplah Ecuador.Hari nie plak England VS Paraguay dan kemenangan berpihak kepada England dengan England memerlukan gol jaringan sendiri ketua pasukan Paraguay, Carlos Gamarra untuk mencatat kemenangan 1-0 dalam aksi pembukaan Kumpulan B bola sepak Piala Dunia di sini, hari ini.

Trinidad VS Sweden Seri plak n sekarang ni tgh berlangsung plak Argentina VS Ivery Cost tak tahu lah berapa kosong yang kena.

K selamat BErworld cup 2006 buat semua warga dunia ..n lagi satu hehehehe buat dEparment Syariah Islamiah Teruskan perjuangan entum semua......babai

Comments

Popular Posts