Barang Jenama Anda

Wednesday, July 19, 2006

.:The Annual Festival BKPJM 2006...Coming!!!:.

Assalamualaikum...
Buat tatapan sahabat yang ku rindui lagi disayangi...bagaimana dengan kehidupan seharian yang penuh dengan liku2 hidup dan galasan cabaran yang di paut oleh kita semua.Diharap agar berjaya menjalaninya dengan sehabis baik.Gembleng kekuatan ...Pasak keilmuan ..itulah slogan semarak kita bagi student Al-Azhar Mesir bagi tampok pemerintahan PMRAM 2006/2007.Kita sabagai warga Azhar perlu melihat dan mengaplikasikan Slogan tersebut dengan megahnya.

Bulan Julai ini banyak juga program yang student Azhar lalui seperti kelas Tafaquh di masjid Azhar dan juga talaqi di serata pelusuk tanah Anbiya ini.Bagi diriku ini akan dilalui dengan pelbagai program seperti itu dan juga sampingan.Sekarang ini ada Minggu Keluarga Johor kat Kaherah so kenalah balik sat nanti apa plak orang Kaherah kata nantikan Budak Tanta tak balik.Ermmm AF bunyi sebutannya jangan janggal plak dengar bunyi tue...Tu singkatan je yang betulnya The Annual Festival BKPJM 2006.Mantap punya nama.

Hari ini 19hb Julai 2006 startlah AF kat bumi Anbiya nie..macam2 program yang dilaksanakan.Pagi tadi Sepak Taqraw dah start..petang nie Ping-Pong dan malam ni ada KUIZ plak oraitlah memang best hehehe.KUIZ2 ni memang aku minat sebab aku banyak kali memang kalau masuk KUIZ ni ahakzzz.Tapi tak tahulah ada tempat kosong ke tak.

Ermmmm dugaan sebelum nak pie Kaherah hari ini dompet leh dok diam kat umah abg noh aduh ...yang dia plak dah balik Kaherah dah...aku pinjam duit Ustaz Kimi ahli bait aku lah apalagi.Dialah yang sering bantu aku jika ada kesusahan,tak tahulah bila dia dah balik Malaysia nanti.Hari ini Abg Iskandar balik Malaysia,tak sempat nak hantar dia sebab tertido lepas dok baca2 kitab lepas subuh.

Rasanya sampai disini sahaja buat kali ini ..esok sambung lagi ngan adengan dan tentatif menarik sepanjang Minggu Keluarga Johor ni.
ilalliqa maa salamah.



.:Renungan dari Sahabat Buat Sahabat:.

Teman adalah hadiah terindah kurniaan Tuhan buat kita.

Seperti hadiah, ada yang bungkusannya cantik dan ada yang bungkusannya tidak cantik.
Yang bungkusannya cantik punya wajah rupawan, atau keperibadian yang menarik.
Yang bungkusannya tidak cantik punya wajah biasa saja, atau keperibadian yang biasa saja, atau mungkin buruk.

Seperti hadiah, ada yang isinya bagus dan ada yang isinya jelek. Yang isinya bagus punya jiwa yang begitu indah sehingga kita terpukau ketika berkongsi rasa dengannya, ketika kita tahan menghabiskan waktu berjam-jam, saling bercerita dan menghibur, menangis bersama, dan tertawa bersama. Kita mencintai dia dan dia mencintai kita.

Yang isinya buruk punya jiwa yang terluka. Begitu dalam luka-lukanya sehingga jiwanya tidak mampu lagi mencintai, justeru kerana itu haruslah kita sebagai sehabat merawat lukanya dengan dorongan dan sokongan agar luka-lukanya tidak melarat dan tidak boleh diubati lagi.

Oleh itu pentingnya konsep persahabatan yang terbina di dalam lindungan Allah SWT.

No comments:

Post a Comment

Pilihan iklan Anda

Iklan Nuffnang