.::Arkib Seminggu Hari Raya Idulfitri 2006::.

Selasa/1 Syawal 1427 hijrah/24 october 2006

Hari nie adalah aku dan semua umat islam di seluruh bumi Mesir nie meraikan kemenangan selepas sebulan berpuasa.Rasa sedih nak tinggalkan bulan Ramadhan kali ni.Nak buat macam mana ia tetap berlalu pergi tanpa melihat kelibat orang yang berada di belakangnya.Ada Majlis Hari Raya Idulfitri dan Open House kat umah aku.Letih Gila hari raya pertama ni.Letih2 pun tapi seronoklah.

Rabu/2 Syawal 1427 Hijrah/25 October 2006

Ermmm raya kedua ni tak der apa yang menarik sangat cumanya hari nie Uifiros Efizi serta ahli aitnya buat umah terbuka kat umah dia kat Awal Syuber.Sebelum tue aku,abg kimi dan juga abg nuh sempat berposing suasana hari raya pagi tue.Semalam tak sempat sebab aku sibuk tolong masak kat dapur Bait Izzah.Lepas tue barulah kitorang gerak sesama ke umah fizi.Ramai juga yang mai tak tahulah rombongan kami yang keberapa?.Bolehlah sedap tau dia masak..menu Nasi Ayam bermadu.Bolehlah aku tambah sekali hehehehe...lepas tue aku lepak2 dekat umah tak pergi mana.Ustz Kimi dan Apik balik Kaherah lepas maghrib.Hajatnya aku dan abg nuh ingat nak follow juga tapi memandangkan kitorang nak saing ngan Fizi so kitorang tangguhlah nak balik hari ni.Esok Rasanya kitorang semua baru balik Kaherah.

Khamis/3 Syawal 1427 Hijrah/ 26 October 2006

Hari nie lepak kat umah dan bersia-siap nak pergi ke Kaherah.Aku gerak balik Kaherah dalam jam 3 lebihlah lepas asar.Naik Train biasalah murah sikit tak derlah nak kacau sangat...tak mahal kalau naik tramco ada kena cekau LE 6.00 sorang tue.Dahlah sampai Asrama Johor lamabt...nasib baik Majlis Hari Raya Peringkat (Bakan) tak start lagi.Sempatlah berjumpa dengan member2 yang lama dah tak jumpa sejak awal puasa balik kaherah lepas.Ramai juga yang datang penuh juga dewan tue dengan orang ...meriah jugaklah ada persembahan nasyid,pentoman,sajak dan penyampaian hadiah bertuah.ermm kiranya tak derlah boasan sangat kalau balik kaherah nie.malamnya lepas makan aku balik umah Abdeen (umah lama johor) jauh jugaklah dari AJ

Comments

Popular Posts