.::Cerita-cerita lepas yang tertangguh::.

Salam buat rakan...

Rasanya baru semalam aku upgrade dan update blog aku ni.Rasanya aku nak menaiplah sesuatu hari nie walaupun masa aku taip nie berlangsung perlawanan Champions League - Group A iaitu Levski Sofia VS Barcelona yang didahului Team Barca 2 berbalas 0 tetapi apa-apapun kita masih tidak ketahui lagi apa keputusan yang sebenar kerana permainan masih berbaki 25 minit lagi.Hehehe cerita pasal bole plak aku hari nie..padahal nak cerita perkara-perkara yang lepas.Team favourite aku Chealsea kalah plak dengan Werder Bremen 1 - 0.Valencia pula menang dengan Olympiakos Piraeus 2 - 0.

.::23 Syawal 1427 hijrah - Selasa- 14 November 2006::.

Hari ini adalah hari sampainya ahli baitku dari bercuti di Malaysia iaitu Abdul Raeis Bin Abdul Razak orang Alor Setar, Kedah.Kitorang bertolak dari Tanta dalam pukul 1 petang memandangkan ketibaan mereka dalam pukul 3 petang.Hari ini juga junior aku di sek men dulu pun sama flate ngan dia..(akhawat alexandria hehehe).Sampai sana terus tunaikan solat asar kerana dah masuk waktu dah.Iyalah walaupun ada rukhsah kenalah lakukan dengan segera agar tidak ketinggalan dan meninggalkannya kerana ia merupakan perkara wajib tu.Selepas itu aku,ustaz kimi,abg nuh,ustz piee tunggu kedatangan masuk Raeis dan Ustaz Sofi.

"Ada-ada sahaja masalah yang timbul apabila kita sampai di Mesir nie"...kata Raies.

Mana taknya Ustaz Sofi terkandas sebab Pasport dia hilang dan tak dapat lepas sebab iqamah dia mati dah tue beg kargo plak Hilang aduh naya-naya.Si Raies plak lain jadinya beg kargo akak dia juga hilang.Ermmm sabar jer lah ye.So kitorang dok kat Mator tue adalah dalam 5 jam jugaklah.Lepas solat maghrib barulah selesai semuanya.Alhamdulillah.So kitorang semua berangkat baliklah.Sampai umah punggah semua barang-barang kargo Raeis kerana di dalamnya terdapat BOM TEMPOYAK!!! hehehe habis semua beg dan baju bau.Tidak lupa juga merasmikan LAPTOP ACER kepunyaan Raeis.Laptop yang aku gunakan untuk menaip untaian kisah buat kali ini.Thankz Raeis.

.::28 Syawal 1427 hijrah -Ahad- 19 November 2006::.

Hari ini pula merupakan hari bahagia bagi rakan seBatchku di Maahad Johor iaitu Fidaus Omar menjadi Raja Sehari kerana hari ini merupakan Majis Walimtul Arusnya bersama buah hati penggarang jantung iaitu Ustazah Fathilah(harap maafkan aku ye Daus tak berapa kenal Zaujah hang!!!)

Aku dan Adnan sahaja wakil dari muhafazah Tanta, Baha tidak dapat pergi kerana urusan yang banyak dan perlu disiapakan awal.Kami bertolak selepas Zohor dan sampai di Qaherah selepas Asar.Kami sampai di Asrama Johor selepas Maghrib.Alhamdulillah dapat juga jumpa pengantin walaupun kami lewat pergi ke majlis mereka.Alhamdulillah semuanya berjalan lancar.Terpancar di muka Daus Omar akan keriangan dan kegembiraannya pada saat-saat yang lama dinantikan olehnya.Kami alhamdulillah diberi juadah yang istemewa kerana mai lambat ... nasi baryani juga tapi Versi Arab hehehehe...alhamdulillah.Malamnya kami tidur di Asyir rumah FakhrulNaim dan Soufi budak Selangor.Markaz Tabligh hehehehe.Sebelum tidur di Asyir kami sempat mebelikan hadiah buat Daus Omar serta Zaujahnya tanda kenang-kenangan dari aku dan Adnan.

::..The End..::

Oklah rasanya sampai di sini sahaja buat kali ini insyaAllah jika ada masa kita akan bertemu lagi di lain masa.Hari ini juga merupakan bulan baru bagi islam iaitu 1 Zulkaedah bagi tahun 1427 hijrah.Masa semakin cepat mengejar diri ini yang sering leka dengan pelbagai kerja yang melewakan.Imtihan fasal awal semakin hampir...discuss kitab masih lagi sedikit.Oleh itu muhasabah bagi diri ini agar diri ini stop sekejap update Blog ini kalau bolehlah, maybe aku posting juga tapi tak sekerap mana.Sekian sahaja.Doakan kami di sini agar najah dalam imtihan dan diri untuk dibawa ke dalam masyarakat.

maa salamah

-farizalthaniah-

Comments

Popular Posts