.::Sahanah @ Sakonah VS Winter @ Syita ::.

Assalamualaikum WBT...

Alhamdulillah bersyukur kehadrat ilahi kerana dengan limpah kurnianya dapatlah aku mencoretkan sesuatu buat pengisian blog aku ni...rindu sangat aku nak menaip ni walapun semasa aku menaip nie tangan aku macam kat dalam frozen tahap beku....aku tak tahu kenapa sejuk sangat hari nie maybe hujan yang turun sejak pagi tadi kot terasa effect dia sampai ke petang nie...pagi tadi aku berselimut dengan kemalasan yang amat sangat ... nasib baik aku tak der kuliah hari ini kalau tidak alamatnya aku tertinggal kuliahlah jawapannya.

Sekarang ini musim cuti sekolah bagi budak-budak sekolah kat Malaysia dan juga bebudak Local Universiti sampai bulan January 2007 - tahun baru akan muncul lagi...arghhhh exam dah nak dekat!!!!

Tapi bagi kami student di luar negara nie time musim Winter @ syita nilah musim pengajian kami dan Pengajian kami ini akan berakhir dengan exam ketika musim winter atau syita ini di kemuncaknya...fuhhhh time tue memang sejuk tahap Kutub lagaknya...memang mencabarlah bagi kami...Allah SWT sahaja yang tahu akan keadaan makhluknya yang berjuang di dalam medan peperiksaan.

Aku nak cerita sikit perihal dalam bulan Dicember ini...u all nak tahu tak yang aku dan ahli bait aku sekarang tengah bengang dengan Baba aku ni...u all nak tahu tak apa sebabnya!!! sebabnya...Sahanah @ sakonah(bahasa arabnya) kami rosak...tak rosak mana cuma paip penyambung air tue pecah...dah dekat 3 minggu dah aku dan ahli bait tak merasa air panas(suam-suamlah kalau panas tak melecur tangan kitorang ni).So ambil wudhuk dengan sejuk2lah.. bayangkanlah ambil wudhuk tue sejuknya macam kita berwudhuk dengan ais yang telah cair ... haaa cuba rasa macam mana. Macam itulah aku dan ahli bait aku rasa .. lagi2 bila ambil wudhuk time solat subuh...dahlah waktu subuh tue time mulut bercakap keluar wap...korang dah rasa belum?hehehehe kalau nak rasa mai negara-negara 4 musim.

Waktu ni kuliah aku masih berjalan seperti biasa cumanya aku nie je yang kekadang ponteng sebab tak berapa sihat hehehehe...alasan.Apa-apapun kuliah tetap diutamakan kalau tak alamat kita time exam nanti mengangalah sebab tak ambil catitan yang Doktor-doktor katakan...muqararpun tak dapat padan muka hang ... padan muka aku hehehehe.Fasa ini aku exam lepas Hari Raya Aidiladha.

Lastly bagi jemaah haji yang akan bertolak dan berangkat ke Bumi Haram Makkah dan Madinah semoga di beri kesihatan tubuh badan dan juga segala amalan yang dibuat mengikut apa yang di aturkan oleh syariat islam janganlah buat perkara-perkara yang lari darinya.Semoga segala amalan diredhai Allah SWT dan title Haji @ Hajah yag bakal di sandang itu memang benar-benar ita dapat dan diberkati.InsyaAllah mendapat Haji yang mabruk ....Mak dan Abah pergi ke Haji tahun ini semoga semua yang tertulis oleh aku ini mak dan Abah aku dapat(Mak dan Abah .... mak abah angkat aku :) )

Oklah aku tak tahu nak tulis apa entah ini...akhir kalam untuk semua ingatan sahabatku yang berada di dalam friendster ini.

Lazimi diri kita dengan Solat Jamaah, Al Quran, zikir kepada Allah SWT dan Puasa Sunat.

-----anouncement penting buat semua-----

Al fatehah untuk Allahyarham ulama' muasarah Islam di masa ini , al-Fadhil al-Ustaz asy-Syeikh Atiyyah Saqar yang meninggal dunia semalam 9 Disember 2006 bersamaan 18 Zulkaedah 1427 Hijrah.Salah seorang bekas penel Ahli Majlis Syura Mesir.Semoga Allah mencucuri dan merahmati Allahyarham...insyaAllah.

ilalliqa maa salamah

farizalshah
thaniah street,seberbay,tanta

Comments

Popular Posts