Perajurit Darah

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket

"Dengan menyebut nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang"

Tepat jam pukul 2.00 pagi
Belukar di sempadan Tanganuya

Kelihatan beberapa derapan kaki mula menyusur di dalam semak-samun daripada pengetahuan musuh.Langkah diatur dengan sungguh berhati-hati. Komander Sarun melihat anak-anak buah mula membuka langkah tanpa menghiraukan arahan darinya.Kelihatan mereka mula di kenal pasti musuh.Kesemua Batalion kedua mula menyembunyikan diri di antara semak samun yang tumbuh banyak di permukaan.Komander mula mengatur langkah mencari satu sudut untuk mengintai peluang untuk memasuki kawasan larangan musuh.Rupanya sangkaan Komander Sarun meleset, kelibatnya sudah dikesan musuh dengan tepat sekali.Komander Sarun dan anak buahnya tidak dapat berbuat apa-apa.Satu serangan hebat menerjah ke arah mereka.

"BOMMMMMMM!!! Arghhhhhhh...!!!!"
Tiba-tiba satu letupan dan pekikan berkumandang di udara menerjah ke dendang telinga komander menyebabkan beliau tergamam seketika.
"Prebet Ciko apa yang terjadi pada Blok 2?", komander bertanya sesuatu kepada salah seorang prebet di dalam kumpulannya.
"Tuan, Blok 2 sudah dikesan oleh musuh tuan! Pekikan yang kita dengari tadi datang dari arah mereka tuan!, sahut Prebet Ciko dengan nada tercungap-cungap mencari ruangan nafas.
"Sila hantarkan tele ke Blok 5 untuk berjaga-jaga agar lebih berhati-hati dengan musuh dan pasti keadaan berada di dalam keadaan selamat!," arahan tegas kedengaran dari keronkong Komander Tatun.
"Baik tuan, saya laksanakan tugasan yang diberikan tuan!"
"Laksanakan!", tegas Komander Tatun.
"Taro 1 dari Taro 3!!!...Taro 1 dari Taro 3!!! sila sambung over...."

Kedengaran satu suara dari pita tele menerjah ke pendengaran Prebet Kato, dengan bingkas dan tangkas dia menjawabnya dengan aturan yang baru sahaja sampai itu.Komander Titun yang berada di sebelah memasang derianya untuk mengawasi keadaan anak buahnya itu.Sambil dua lagi di depan dan di belakang Prebet Kato.

"Taro 1 dari Taro 5!!!...Taro 1 dari Taro 5 menyambung over....", kelihatan tercungap-cungap Prebet Kato menyambung talian tele yang tidak berapa jelas itu.
"Taro 1 dari Taro 3!!!...Taro 1 dari Taro 3 mendapat sambungan over..."
"Pesanan dari Ketua Komander 'Ops Curi Darah' Komander Tatun menyuruh agar Blok 5 dapat berjaga-jaga dan bersedia dengan apa sahaja yang akan berlaku!", terang Prebet Ciko.
"Baik! pesanan di terima dengan jelas!", jelas Prebet Kato.

Kedengaran akan nama Komander Tatun, Komander Titun merasakan satu aliran perasaan melanda di dalam benak hati dan perasaannya.Masakan tidak nama yang baru sahaja didengarnya tadi membuatkan hatinya tidak sedap hati.

"Abang merupakan ketua bagi 'Ops Curi Darah' ini? dan adakah dia tahu akan diriku juga berada di sini?", satu pertanyaan menerjah masuk ke benak fikiran Komander Titun.
"Adakah ini merupakan kali terakhir aku dan abang hidup dan adakah aku akan bertemunya lagi?", bertanya lagi di dalam diri Komander Titun akan saudara kembarnya itu.
"Arghhhhh....!!! bodoh sekarang bukan masanya memikirkan hal sedemikan rupa!, pantang keturunan aku menyerah kalah!", tegas Komander Titun
"Selagi darah keturunan pahlawan dan perajurit ini masih ada di dalam saluran badanku ini, tidak akan ku serah jiwaku dengan pemberian percuma!".
"Walaupun peluang ada di dalam kadar peratusan yang rendah aku tetap berserah kepada Allah SWT agar aku dapat bertemu dengan abangku nanti...insyaAllah", berkata Komander Titun di dalam hati yang penuh dengan pelbagai cabang arusan ini.
Koloni Blok 3 meneruskan perjalanan mereka di dalam semak-semak yang tumbuh penuh di arusan Lenganai.Mereka mengatur langkah mereka dengan penuh berhati-hati.Komander Tatun mengarahkan mereka berjalan mengikut arahannya.Kelihatan di depan mereka terdapat satu kawasan yang sangat-sangat mereka perlukan untuk menambah bekalan mereka.Terdapat markaz yang sudah di tinggalkan, tetapi Komander Tatun merasakan ini adalah satu perangkap yang sengaja pihak musuh aturkan unutk membedil anggota-anggota 'Ops Curi Darah' kali ini.Komander mengarahkan Sarjan Kiro menganalisis kedudukan markaz itu selamat ataupun tidak dengan menggunakan teknologi yang tinggi yang mereka semua ada.Selepas 30 minit analisis sudah siap di periksa.Tiada apa-apa yang boleh di risaukan markaz yang tidak sampai 500 meter dari kedudukan Koloni Blok 3.Komander Tatun mengarahkan mereka memasuki kawasan tersenut dengan penuh hati-hati.

"Komander!! tiada apa-apa yang bahaya di sini, keadaan selamat..Roger!", Prebet Ciko memberitahu akan kedudukan mereka di hadapan.

bersambung.........................

Comments

Popular Posts