'Summer Camp 2007'

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket


"Dengan menyebut nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang"

Alhamdulillah bersyukur kehadrat ilahi kerana dengan limpah kurnianya dapatlah aku menitipkan sedikit perihal aku sepanjang cuti musim panas ini bagi awal bulan Julai ni.Rasa aku tidaklah lama sangat aku tidak mengupdate blog aku ini,cuma kesibukan yang ada pada diri ini huhuhu(sibuk apa entah).

Pada awal bulan Julai ini,pihak Kampus Tanta ada membuat satu program khas untuk mahasiswamahasiwa baru baik adik-adik STAM ataupun abang-abang muadalah.Program ini dinamakan 'Perkhemahan Musim Panas' atau lebih dikenali sebagai 'Summer Camp'.Program ini berlangsung selama 3 hari 2 malam bermula pada hari selasa, rabu dan Khamis.Bersamaan 3 Julai sehingga 5 Julai 2007.Bertempat di Mukhayam Daim, Kuliah Tibb, Madinah Nasr, Kaherah.

Di dalam program ini aku ditaklifkan sebagai 'Unit Masakan dan Persegaran' maka aku pun memulakan tugasku sebagai tukang masak yang baru untuk Dewan Perwakilan Mahasiswa Tanta.Kira walad baru nak belajar masak-masak kawahlah.Tapi nasib baiklah aku ni selalulah juga tolong-tolong ayah aku di restoran dulu walaupun tak masak tapi aku cedok ilmu-ilmu masakan auah dan ibu melalui teori hikhikhik...dekat sini baru buat praktikal...Bijak!!

Di dalam program ini banyak slot-slot yang menarik diperkenalkan kepada peserta.Alhamdulillah walaupun tidaklah seramai masa aku mula-mula sampai dan mengikuti program PMP masa tahun satu dulu tapi alhamdulillah kira berjayalah jugak program ini menarik adik-adik dan abang-abang muadalah baru.
Antara pengisian program yang menarik ialah:

  • Talk Show bersama Ustaz Tuan Harun Tuan Cob di dalam tajuk 'Kepangkuan Ummah'
  • Pembentangan Kertas Kerja & Talk Show bersama Ustaz Mahyuddin Hasyim di dalam tajuk 'Apa Itu Islam Hadhari'.
  • Diskusi & Talk Show bersama Ustaz Nik Shahir di dalam tajuk 'Wajibul Shabab' ( Kewajipan Pemuda ).
  • Forum bersama Ustaz Nik Azran dan 2 lagi panel di dalam tajuk 'Satu Fikrah Satu Amal'.
  • LDK dan Modul(Permainan).
  • Sukan Santai & Explore Race.
  • Fire Camp (Barbaque).

Alhamdulillah semua berjalan dengan lancar walaupun ada juga perkara-perkara yang tidak dapat di elakkan berlaku.

Firstly aku ingin mengucapkan ribuan terima kasih kepada saudaraku Adnan Yusuf yang menjadi Assistant aku selama aku menjadi Tukang Masak di dalam program ini.Tidak lupa juga kepada semua ADHOCK 'Perkhemahan Musim Panas 2007' iaitu Ustaz fairus(Pengarah) Ustaz Nik Shahir(N.Pengarah), Ustaz Md Amin(S/U & Bendahari),Ustaz Kamal Jamadi(U.Perhubungan), Ustaz Ridzuan Alias(U.Disiplin), Ustaz Kamalrolzaman(U.Sukan), Ustaz Najib Omar(U.Pendaftaran & Cenderhati) dan Ustaz Hanafi(U.Tugas-tugas khas).Semuanya menolong aku tanpa jemu dan bosan.Tidak lupa juga kepada AJKT DPMT terutamanya ustaz Husyaimi(Pengerusi), Ustaz Zahran(N.Pengerusi) Ustaz Naim(Exco pendidikan) dan yang lain-lain yang bersama-sama menjayakan program ini.

Diharap ukhwah yang terjalin selama berada di dalam program ini akan tersemat hingga ke sanubari kita semua...Ukhwah Islamiah dan Ukhwah Fillah Abadan Abada.InsyaAllah kenangan bersama kamu tidak akan aku lupakan.
ilalliqa maa salamah

/#tahun depan tak tahu lagi boleh pergi lagi ke tak? huhuhu

Comments

Popular Posts