Rentetan Kembara Matroh Siwa

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket



"Dengan menyebut nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang"

Assalamualaikum kepada semua sahabat-sahabatku yang sekamcing denganku di dalam arena blogger ini mesti sekarang ini antum semua sudah banyak menghasilkan tulisan-tulisan yang berfaedah untuk tatapan pengunjung kamu semua bukan.Tapi bagi aku yang sekarang ini kurang sangat hendak menulis (cuaca musim panas agaknya) membuatkan entry bagi blog aku ini jarang diisi dengan input-input atau bahan-bahan yang berfaedah untuk aku sampaikan di dalam penulisan aku saban kali.Hendak kata aku ini banyak sangat buat kerja, takderlah banyak sangat kerja aku yang aku buat di dalam cuti ini. Tapi kalau hendak kata cuti ini aku tidak buat sesuatu bohonglahkan.

Alhamdulillah cuti-cuti ini banyak pengisian yang aku isi dengan perkara-perkara yang berfaedah contihnya mengikuti kelas-kelas talaqi dan juga berjaulah huhuhu. Baru-baru ini aku baru sahaja pergi ke Matroh Siwa dan ini merupakan kali kedua aku pergi ke sana tapi kali ini aku bukanlah sebagai peserta tetapi sebagai ahli jawatankuasa pelaksana. Aku ditaklifkan sebagai Unit Makanan dan Persegaran.Ini merupakan kali kedua aku memegang portfolio ini sebelum ini aku memegangnya di Perkhemaham Musim Panas( Summer Camp Tanta 2007) tapi aku rasa di kembara Matroh Siwa ini lagilah mencabar sebabnya perjalan yang teramat lah jauh dari bumi Tanta.Tapi atas pertolongan dari sahabat-sahabat yang lain alhamdulillah kerja dapat dibereskan mengikut waktu yang di tetapkan walaupun ada satu masa masakan tidak dapat disiapkan dengan segera disebabkan ketiadaan air huhuh biasalah. Dari malam 29 Julai hingga 1 Ogos aku memulakan kerja. Walaupun badan terasa penat sebab kurang tidur di waktu malam sebab menyediakan makanan untuk peserta untuk makanan siang hari tapi aku berasa lega sebab adanya yang selalu bersamping dengan aku seperti Ustaz Adnan, Ustaz Pijoe, Ustaz Hafiz, Ustaz Apie, and then Ustaz Hatta yang sungguh pendiam orang nyer tapi kalau dah buat lawak aduh....macam gelagat aku dapat lihat kat sini...dapat kenal dekat dengan mereka semua. Aku lebih mesra dengan ustaz Pijo sebab dapat nyakat dia ngan Kak Wan student UK yang ikut rombongan kami ke Matroh Siwa tapi jangan bimbang kami diikuti 2 orang Baba dan Ummie.

Itulah sahaja rentetan yang dapat aku berikan...semoga kenangan bersama kamu di kembara matroh siwa 2007 tidak akan aku lupakan insyaAllah...Semoga Allah membalas apa yang kamu berikan kepada kami semua..

ilalliqa maa salamah

Comments

Popular Posts