Ceritera Budak Baru

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket



"Dengan menyebut nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang"


Assalamualaikum buat semua rerakan taulan yang masih lagi thabat di dalam memperjuangkan pengisian blog ini di harap dapat meneruskan lagi pengisian enta enti di dalam blog.Tapi apa-apapun sekarang ini aku tengah dlanda kemalasan yang amat sangat sangat sebab internet tak der kat umah so nak buat entri pun ermmm macam tak der daya jek.Uish adakah aku ini seorang pejuang yang Allah ciptakan untuk Islam itu sendiri mana perginya kefahaman yang perlu disemai di dalam benak kehidupan aku sebagai pejuang.Farizal jangan malas ibu ayah tak suka, ingat pesan ayah dan ibu.


Sekarang ini dah masuk musim sejuk @ syita so aku sekarang makin membeku dengan tahap frozen. Tapi tak derlah sejuk macam apa sesaja jek gimik nie.Adoilah nak jadi apalah aku nie.Blog pun post entah apa-apa entahkan tapi aku ada cerita menarik nak bagi tahu kat korang semua. Begini ceritanya...



USMB STAM 2007/2008

Assalamualakum semua rerakan taulan yang aku dah lama sangat tak jumpa semoga semua di dalam keadaan sihat walafiat di samping keluarga tersayang baik kengkawan ke family ke asalkan namanya keluarga. Apa yang aku mengarut ni, adoilah manatak mengarut mata dah mengantuk sebenarnya tapi tangan ini macam gatal je nak tulis sesuatu dekat laptop raies ini. Agaknya rindu sangat nak menulis agaknya.Padahal takde bendapun yang hendak ditulisnya, layankan sajalah naluri dan kehendak diri ini yang hendak menulis sesuatu nanti time takde masa nanti merungut pulak takde pengisianlah apalah di dalam blog aku ini ye tak. Seramai 84 orang diterima memasuki dan namanya Muqayyad di bumi Tanta ini, aku terfikir juga apalah yang mereka rasa best sangat dekat sini ye, aku pun tak tahu tapi memang ramailah tahun ini. Ini tak campur lagi dengan Muadalah campur semua dalam 145 – Muhafazah teramai pelajar baru tahun ini. Tak kira budak TIB lagi syukur kepada Allah kerana membuka hati mereka menerima bumi Tanta yang penuh dengan UJIAN & DUGAAN ini. Johor adalah teramai iaitu 23 orang lepas itu Kedah – 22 lepas itu Kelantan 20. Rangking TOP 3 hehehe. Aku juga menerima ahlil bait baru budak JOHOR juga Mohd Nabhan Mohd Noor . Semoga kalian dapat hidup dengan penuh redha dan juga tabah.

11 November 2007

SIANG
Hari ini adalah hari yang bertuah buat DPMT kerana pada hari ini adalah hari tibanya pelajar baru – pelajar STAM buat sesi 2007/2008.Depa dijangka datang dan sampai di bumi Tanta ini pada waktu tengah hari dan aku masa tue di taklifkan sebagai AJK masakan apalagi bertungkus lumuslah menyiapkan juadah untuk diorang walaupun aku kerjanya hanyalah masak nasi sahaja hehehe.Hari ini Chef Yie dari Pahang – ahli imarah aku yang handle lauk manakala aku biasalah ditugaskan untuk memasak nasi.Hari ini Ched Yie menyediakan juadah GULAI AYAM. Sedap tu rugi siapa yang tak dapat rasa gulai dia, tapi tetiba ada masalah teknikal lauk tak cukup untuk AJK dan ADHOCK so apalagi renovate baliklah lauk tue, kitorang tukar telur untuk depa hehehe amacam ok tak?

MALAM
Malamnya pulak giliran CHEF HILMAN untuk masak, Ala kadar je untuk mereka ini ermmm apa agaknya hehehe, cuba teka – tak yah tekalah dah hais masa dah hehehe – MEE SUP untuk diorang. Ada juga yang tak dapat tue adoilah geram betul, so yang tak dapat tue bagi nasi ajalah, balen nasi siang tadi untuk tukar mee hehehe sebab sup banyak takkan hendak membazir pulak ye tak. Kitorang habis siap semua dalam kul 12 tgh malam, pergh memang penat sangat. Allah sahaja yang tahu.

12 November 2007

Hari ini giliran aku pulak jadi chef hehehe- CHEF FARIZAL (macam best sangat ko masak ijal) hehehe, hari ini aku ada kuliah so pagi tue gie kuliah dapatlah masuk kelas Lughah Doktor Abd Azim. Lepas tue balik rehat-rehat sat dalam kul 1 lebih aku gerak gie Suk Firqah untuk beli barang-barang dapur untuk malam ini.Ermm hari ini simple je masak IKAN GORENG & SAYUR KARI bolehlah alah kadar je aku masak untuk diorang ini. Alhamdulillah lauk dan nasi habis cukup2 bajet untuk hari ini, huhuhu kalau tak sakit jugak macam semalam membazir sikitlah sebab sup tak habis. Hari ini boleh tahanlah, nak kata penat tue memang penatlah balik dalam kul 2 pagi hari ini sebab settle dapur semua. Takper esok ada lagi masak so tak yah sungguh nak ngemas hehehe.

13 November 2007
Hari ini pulak adalah hari last bebudak baru STAM mengikuti program KEMBARA mereka, lepas ini mereka dah boleh merdeka sebab mereka dah tak dikuarantin lagi oleh mushrif-mushrif mereka. Sabar ye dik lagi beberapa jam jek, hari ini aku memang penat sangat sebab aku terlentang tak ingat dunia dah lagipun hari ini aku tak der kuliah apalagi lepas zuhur baru aku bangun. Lepas tu gi bait izzah untuk ambil turn aku pulak hari ini dengan Yie. Masak menu best sikit untuk last ini Nasi Tomoto lah bagi bebudak ini dengan AYAM MASAK MERAH. Best tue kalau tak dapat rasa tue jangan nangis lah yer. Hari ini dapat settle awal alhamdulillah sebab diorang makan lepas isyak so aku masak start lepas zuhur lah dengan Yie dan juga Yuzack. Lepas je diorang makan rehat sat selama 2 jam hehehe lepas tue aku, Yuzak, Ustaz Napi, Ustaz Yusri, Ustaz Padil tolong-menolong ngemas alhamdulillah kurang penat aku hari ini. Dapat settle awal lega sangat. Balik umah dalam kul 12 pergh sampai umah aku terus tido.

Berjumpa lagi di dalam cerita MUADALAH pulak yer….=)


Comments

Popular Posts