Jejak Selatan Sinai 2008

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket


"Dengan menyebut nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang"

Alhamdulillah bertemu lagi kita di dalam ruangan celoteh, hehehe macam host pulak aku buat ayat begini. Aduh rasa letih tak hilang lagi sebenarnya masa ni tapi nak buat macam mana time ni jeklah aku rasa masa yang sesuai untuk aku menulis sesuatu buat blog aku yang tersayang ini. Sayang kalau tak tulis benda yang dah ada di dalam minda nie cuma perlu dicurahkan sahaj ke tempat yang lebih selamat agar tidak hilang di kemudian hari.

Alhamdulillah bersyukur kehadrat ilahi kerana selesai sudah tugasan aku di dalam Program Kembara Jejak Rasul aku buat bersama team Tanta ke Selatan Sinai. Ini merupakan pengalaman aku yang kedua selepas aku mengikutinya masa aku di tahun pertama aku menjejaki kaki di bumi anbiya' ini. Terasa lagi kesengalan di badan-badan terutamanya pingang-pingang belakang aku ni bukan apa dah lama dah tak buat kerja berat (masak-memasak kawah ini - 'tapi bukan aku masak pun, aku punya taklifan lain, sorry boss masak'). Kali ini tugasan aku hanyalah mengumpul duit dan mengeluarkan duit, kerja yang boleh dianggap mudah dan resikonya juga tinggi iaitu treasurer (bendahari) ~ betul ke aku eja~", hehehe.

Nak dikatakan gerak kerja aku ini bermula sebelum imtihan fasa pertama lagi dan diteruskan selepas tamatnya peperiksaan fasa satu. Bukan apa jika tidak di buat awal naya dibuatnya nanti, inipun penyertaan alhamdulillah dapat juga dipenuhkan walaupun kengerian dan peluh dingin terungkai juga di kalangan kami ADHOCK. Mana tidaknya 2 bas seramai 92 orang bukan sikit nak nak mencari peserta untuk mengikutinya. Tapi berkat kesungguhan dan tawakkal kepada Allah SWT yang membuahkan hasil yang tidak di duga. Alhamdulillah syukur kepada Allah SWT yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang.

Alhamdulillah kami bertolak di dalam jangka masa yang ditentetifkan dan kami selamat sampai juga ke Tanta sedikit lewat dari yang di tentetifkan. Biasalah jangkaan masa dan pengurusan masa itu kita telah jadualkan dan ditentukan serta di rancang tapi rancangan dan ketentuan Allah itu lebih lagi.


Hari Kedua - 9 Februari 2008

Pertama sekali tempat yang kami lalui ialah melalui terowong yang menghubungkan daratan Mesir dengan daratan Selatan Sinai. Nama yang diberi ialah terowong As Syahid Abd Hamid

Comments

Popular Posts