Barang Jenama Anda

Sunday, March 30, 2008

Hari mendatang yang kian sibuk...

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket



"Dengan menyebut nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang"

Assalamualaikum buat rerakan aku yang makin tinggi iman dan amalnya semoga tetap thabat di dalam perjuangan yang semakin mencabar buat kita para duat baik yang mengaji agama ataupun tidak mengaji agama.Bukan kita nak pilih bulu di dalam menyampaikan dakwah tetapi kita perlu menghormati resam dunia bahawa biarlah ahli yang mendalaminya mengupas sepenuhnya dan menyampaikannya, tapi ahlan bagi yang bukan ahli mendalaminya untuk menyampaikan dakwah agar semua umat manusia di dunia ini akan memandang ISLAM itu lebih baik dari apa yang digembar-gemburkan.

Bagi aku yang ahli mendalami bidang AGAMA ISLAM itu sendiri masih rasa kurang dan tidak mampu untuk menyampaikan sesuatu perkara itu dengan baik dan memanipulasikan sesuatu yang kita dapat itu dan menghuraikannya kepada orang lain.Moga diri ini dikuatkan dan dithabatkan diri ini untuk menambahkan lagi thaqafah dan ilmu yang ada banyak di bumi anbiya' ini.Moga diri ini kekal di dalam nikmat iman dan islam itu sendiri.

Aku sebenarnya tak tahu nak tulis apa dalam artikel kali ini, tapi kena juga tulislah sebab dah lama sangat aku tak menulis. Bukan aku tak nak tulis ada je kerja yang kena buat untuk setiap bulan. Biasalah kita sebagai mahasiswa perlu dan semestinya ada sesuatu untuk disertai. Aku sebagai ahli PMRAM dan juga anak kepada DPM Tanta perlulah mengikuti segala apa yang ada di dalam persatuan. Di sinilah kita hendak membina jati diri untuk di sesuaikan di medan masyarakat di tanah air nanti. Jika tidak belajar di sini di Malaysia orang suruh jadi Imam ke jadi pengerusi ke ... jika di sini kita tak praktis balik karang termanggu, buat malu je!! baik dekat sini malu tak per yer tak... yerlah sini kawan-kawan setara dengan kita yer tak. Nak letak muka kat manalah kalau kita cakap tak tahu.Moga diri ini dapat belajar lagi dan lagi, insyaAllah.

Sekarang ini aku sibuk jugak dengan program yang maybe habis dalam pertengahan bulan April ini insyaAllah.Untuk yang akan datang ini ada program anjuran Unit Kebudayaan dan Sukan so bro terlibat untuk Persatuan Silat Gayong ada kelas 'Safty and Defense' untuk diorang.Lepas itu dalam minggu depan ada program 'Jaulah Makam Auliya' bro terlibat sebab bro S/U Unit Sambutan dan Rehlah.Pastu bro ada kursus 'ISLAMIC ECONOMI' di Universiti of Cairo selama 2 minggu.Lepas habis kursus bro ada exam SYAFAWI@ oral untuk hafazan Al Quran dan juga subjek Tauhid.Itulah serba ringkas aktiviti yang akan aku buat untuk bulan 4 ini.Doakan aku kuat dan tabah di dalam semua gerak kerja ini.

Oklah aku pun ada kelas thafaqquh selepas ini, kelas Hadis dari Kitab Al Azkar karangan Imam Nawawi ini akan disampaikan oleh Ustaz Husni Ginting mahasiswa dari Indonesia yang sekarang ini sedang menyambung Master dekat Zakazig.Beliau banyak mengambil sanad hadis dari para syeikh-syeikh di seluruh dunia ini baik di Mesir sendiri di Makkah, Madinah, Yaman, Syria dan sebagainya.Moga kita mendapat petunjuk dan rahmat dari Allah SWT insyaAllah.

Sebelum mengakhiri artikel kali ini aku akan beri Offline dari sahabat-sahabatku yang moga kita dapat manfaat darinya insyaAllah.

.::Offline Manfaat::.

Assalamu'alaikum. .. mohon umat muslim brdoa untuk sdr2 qt di Jayapura,dalam upaya penolakan terahadap PEMUDA Manokwari yg menetapkan Manokwari sebagai kota "INJIL" yang akan Melarang: 1.prempuan berjilbab 2.Adzan 3.Pembangunan masjid dll.

Mohon sebarkan ke seluruh umat Islam. SMS dr akhwat qt di Jaypura TLG MASSAGE INI DISEBARKAN TEMAN2 MUSLIM...!! Doakan Mereka > > > (Amanah dr Akhi Al Farisi) > > > > > > Mohon bantuannya untuk memforward ke teman-teman antum,dan mndo'akan mrk semoga Alloh membalas > > > amal baik sahabat-sahabat semua, Jazakumulloh Khoiron Katsiiroon

"kegelapan tidak boleh dihalau melalui kata-kata. Kegelapan hanya boleh diusir melalui usaha membawa api yang dengan sendirinya nanti akan menerangi sekali gus mengusir kegelapan itu."

"Ya Allah, aku juga ingin tunduk sujud memohon kepadaMu, semoga sahabatku ini sentiasa redha dijalanMu,Andai Kau ujinya dgn kesusahan, berilah sebahagiaan kesusahan itu kepadaku, andai Kau ujinya dgn kesakitan,berilah sakit itu kepadaku. Andai Kau berikannya nikmatMu, jgnlah Kau bahagi2kan nikmat itu kepadaku, sesungguhnya melihatkan sahabatku gembira keranaMu, adalah nikmat terbaik untukku."..ameen ya robbal 'alamin

ilalliqa maa salamah.syukria..


No comments:

Post a Comment

Pilihan iklan Anda

Iklan Nuffnang