Salam Maulidur Rasul SAW 1429 Hijrah <> Selawat & Salam Buat Kekasih Allah

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket


"Dengan menyebut nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang"

Assalamualaikum buat para sahabat muslimin dan muslimat di seluruh dunia. Semoga kita akan mendapat rahmat dari Allah SWT. Tiada apa yang ingin aku tuliskan di dalam entry aku kali ini just ingin mengucapkan - Selamat menyambut maulidul rasul pada tahun 1429 hijrah ini...sempena kelahiran junjungan besar Rasulullah SAW, marilah kita memperbanyakkan lagi berselawat keatas baginda..disamping itu, perbanyakkan juga membaca tentang sirah-sirah kehidupan baginda agar kita dapat menerapkan didalam kehidupan kita sehari-harian.

Di sini aku ingin memberi sedikit ilmu dari cabang ilmuan islam itu sendiri iaitu As Sunnah tentang kelebihan berselawat ke atas diri Baginda SAW. Telah diriwayatkan daripada Aisyah bahawa dia telah berkata :

" Sedang aku menjahit baju pada waktu sahur ( sebelum subuh ) maka jatuhlah jarum daripada taganku, tiba-tiba kebetulan lampu pun padam, lalu masuklah Rasulullah S.A.W. Ketika itu juga aku dapat mengutip jarum itu kerana cahaya wajahnya, lalu aku berkata, " Hai Rasulullah, alangkah bercahayanya wajahmu! Seterusnya aku bertanya : "Siapakah yang tidak akan melihatmu pada hari qiamat?" Jawab Rasulullah : " Org yang bakhil." Aku bertanya lagi : " Siapakah orang yang bakhil?" Jawab baginda : " Orang yang ketika disebut namaku di depannya, dia tidak mengucap selawat ke atasku."

Maka sahabat-sahabat semua bykkan selawat ke atas Rasulullah.. bersempena dengan ketibaan hari kelahiran baginda marilah kita sama2 memperbanyakan berselawat...semoga memperoleh SYAFAAT

.::Kata-Kata Hikmah::.

Jikalau hari ini anda Muslim, jangan biarkan hari esok berlalu tanpa menjadi Mukmin. Jikalau hari ini anda Mukmin, jangan biarkan hari esok berlalu tanpa menjadi Muttaqin. Jikalau hari ini anda Muttaqin, jangan biarkan hari esok berlalu tanpa menjadi Mukhlisin. Jikalau hari ini anda Mukhlisiin, jangan biarkan hari esok berlalu tanpa menjadi Syahidin!

Powerful Dua'a Allahumma inni ala Zikrika wa Shukrika wa husni ibadatika" A very powerful Dua'a has been sent to you. What do you think you should do with it - imagine if 1000 people read it just because of you. Jazakallah ALLAHU AKBAR, stop whatever you are doing, and take this In a while, more people will have prayed for you . Allah said, "If you are ashamed of me, I will be ashamed of you." If you are not ashamed, send this message...only if you believe. "Yes, I love Allah. Allah is my fountain of Life and My Savior. Allah keeps me going day and night. Without Allah, I am no one. But with Allah, I can do everything. Allah is my strength

Comments

Popular Posts