Barang Jenama Anda

Saturday, June 21, 2008

persiapan demi persiapan...

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket


"Dengan menyebut nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang"


Wah!!! makin dekat pulak tarikh aku nak balik ini.Alhamdulillah tiket dah comferm dah 25hb Jun..Baha bagitahu sebelum kitorang gerak balik ke Kaherah dekat Mau'af Ghumlah. Ingatkan tak payah nak gerak Kaherah, tapi kena pergi juga sebabnya dekat Tanta bukannya complete pun.

Alhamdulillah kitorang sampai Kaherah sebelum asar dan sempatlah untuk berjalan-jalan cari barang-barang yang baik punya untuk dibawa pulang ke Malaysia. Aku sebenarnya tak tahu nak beli apa, asalkan hati aku gerak nak terbeli...aku belikan ajalah untuk diorang kat Malaysia.

Pasal persiapan inikan, sebenarnya diri aku ini takderlah nak menyiapkan diri dengan sepenuhnya seperti kebiasan abang-abang lama cakap."Kalau balik bercuti kalau kena turun jadi imam ke bilal ke bagi tazkirah ke doa tahlil ke selamat ke jangan ditolak pergi jek...malu kalau tak diterima". Itulah antara fokus yang aku nak ceritakan sebenarnya.Apa-apapun moga diru\iku ini diberi kekuatan untukmenghadapinya.

Panas Oh Panas!

Ya Allah...aku bersyukur pada Mu Ya Allah.Ampuni dosa-dosaku ya Allah.Bukan main panas lagi keadaan kat Kaherah ini.Mahu melepek aku dibuatnya kecairan.Masa berjalan-jalan cari barang dekat Medan Hussein lepas asar masih lagi terasanya panas dan bahang.Ini belum bulan Julai lagi ini, belum lagi masuk Ogos.Mau meniarap dibuatnya badan ini nak melekat dekat ais.Allah sahajalah yang tahu.Mahu letih juga aku dibuatnya dengan rakan-rakan aku lain Baha, Mep, Abu dan mushrif Haris.

Sian Haris jadi mangsa hahaha dah lah baru balik dari ziarah Tanta.Balik Kaherah kena jadi mushrif kitorang.Bukan tak reti jalan cumanya tak tahu tempat-tempat yang top jual-jual barang yang biasa dibeli oleh bebudak Malaysia bila nak balik.Kalau dah tahu tak yah mushrif tak per.Tapi apa-apa pun thankz lah Haris.Jasamu dikenang.

Al Fatehah buat Nek Anjang.

Masa aku tolong masak dekat Bait Izzah dengan Yie untuk persiapan ke Matroh Siwa.Ayah aku call out dari Malaysia.Tanya pasal tiket dan juga bank in. Sambil tue juga ayah khabarkan yang Nek Anjang sudah kembali ke rahmantullah petang Malaysia (Masa ayah aku call dlam 5 petang Egypt so kat Malaysia dah kul 10 malam).

Ku doakan moga ruh Allahyarhamah Nek Anjang ditempatkan dikalangan Mukmin yang Solehah.Aku dapat tahu kematiannya disebabkan kanser yang dialaminya sejak dulu lagi.Tapi kira alhamdulillah dapat bertahan hingga la ni.Tapi Allah lagi maha Penyayang.



Type rest of the post here

No comments:

Post a Comment

Pilihan iklan Anda

Iklan Nuffnang