Panggilan Ilahi Ke Makkatul Mukarramah

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket



"Dengan menyebut nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang"

Assalamualaikum buat rakan seperjuangan yang jauh di mata tetapi dekat di hati insyaAllah. Rasannya dah lama aku tak update blog aku...last aku update masa dah start puasa, la ni dah habis dah raya dah masuk bulan zulkaedah dah nie.Bulan yang dimana manusia seluruh dunia ini yang diberi kemurahan rezeki untuk menunaikan fardhu haji ke Makkah.Rukun Islam yang kelima yang wajib kita lakukan sebagai umat islam.

Lambaian Kaabah tersemai di pandangan semua umat islam di dunia ini.Bohong jika tiada sedetik perasaan untuk sampai di Tanah Suci umat islam itu.Meskipun untuk sampai ke sana bukan senang dan ia perlu menempuh pelbagai dugaan.Aku seringkali terbaca di surat-surat khabar yang mengatakan ada segelintir jemaah haji pada tahun ini ada yang menunggu sampai 3 hingga 5 tahun dan sudah berulang kali mengikuti kursus haji tapi alhamdulillah dengan berkat kesabaran yang tinggi dapat juga jemaah haji pergi ke sana.

Apa rasanya ye bila sudah sampai dan menjejaki kaki di bumi suci Allah itu.Mesti rasa kagum serta terpegun dengan keadaan di sana. Walaupun diri ini pernah menjejaki bumi anbiya tetapi keadaan di bumi Allah Mekah semestinya ada perbezaan.

Sekarang ini musim sejuk dekat negara-negara yang mempunyai 4 musim.Semestinya di bumi Allah yang suci itu tidak terkecuali.InsyaAllah kita semua akan sampai juga.

oklah sampai di sini saja buat kali ini...salam perjuangan untuk semua

Type rest of the post here

Comments

Popular Posts