Sebulan Bonda Meninggalkan Kami

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket

"Dengan menyebut nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang"

Alhamdulillah hari ini merupakan hari yang ke 30 pemergian arwah ibu jika hendak mengikut tarikh masehilah. Jika mengikut tarikh hijri masa 8 Februari lepas merupakan hari yang ke 30 ibu pergi bersamaan 5 Rabiul Awal. Walaupun rasa macam dah lama, aku masih still lagi merasai kehilangan arwah bondaku yang ku sayangi. Rasa macam semalam sahaja ibu baru pergi. Setiap hari Isnin dan hari Jumaat aku tidak akan lupa bahawa hari-hari itulah yang membawa perubahan dalam kehidupan kami sekeluarga. Yaumul Isnain merupakan hari di mana Allayarhamah pergi dan kembali kepangkuan Kekasihnya. Manakala yaumul Jum'ah merupakan hari di mana arwah bonda kemalangan dan ditimpa musibah.

Moga Allah perkuatkan dan memberi ketabahan hati kepada aku dan juga keluargaku untuk menerima ketiadaan orang yang sangat-sangat disayangi oleh kami. Moga Allah tempatkan arwah bondaku di kalangan orang-orang yang soleh dan solehah.Amin.

Teringat memori bersama arwah bila tiba Maulidur Rasul yang tidak lama lagi kita semua akan raikan dan merayakannya. Arwah ibu tidak akan pernah tinggal untuk mengikuti segala apa program yang dibuat di Surau Ar Rahman. Seperti ceramah dan sebagainya. Arwah bonda suka sangat untuk mengikutinya. Moga Allah memberi ganjaran atas kasih sayangnya pada Nabi Muhammad Rasulullah SAW.

Sekarang ini terasa sangat kehilangan arwah bonda dan aku serta ayah memikul tanggungjawab untuk menjaga adik-adik perempuanku yang lain. "Bonda...doakan abg ye moga dipermudahkan segala kerja untuk abang menjaga adik-adik abang". InsyaAllah aku akan sentiasakan mendoakan arwah bonda. Adik-adik binalah kejayaan bersama-sama untuk mengharungi segala dugaan dan ujian yang Allag berikan kepada kita ini. Banyakanlah bersedekah untuk arwah bonda di sana. Jadilah anak yang soleh yang boleh mengalirkan sesuatu keuntungan untuk ibu bapa kita.Amin...

Comments

Popular Posts