Harta Pusaka STPM & STAM

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket

"Dengan menyebut nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang"


Ada apa dengan kenangan? mesti kita ada kenangan lampau yang banyak memberikan kita semangat dan daya usaha untuk berjaya. Menjana pemangkin untuk menjadi yang terbaik daripada yang terbaik. Al-kisahnya terjadi bila mana aku dan ayah kemas-kemas stor berhampiran rumah tinggalan aku yang dulu. Sedang kemas-kemas tiba-tiba aku terpandang satu fail sijil berwarna hijau. Aku rasakan aku macam kenal sangat dengan fail tersebut.

Maka aku pun membelek-belek fail tersebut, Ya Allah rasa gembira yang teramat sangat kerana fail ini adalah antara barang yang aku cari selama ini. Alhamdulilah syukur pada Allah SWT. Sememangnya itu barang berharga dan barang peninggalan yang banyak terdapatnya kenangan yang tidak boleh dilupakan. Syukur Alhamdulillah...jika nak tahu apa dia nanti aku scankan.

Banyak sangat memori yang ada dalam kotak fikiran aku selama ini..jom kita rungkai apa kenangan yang aku ada pada tahun 2003 dan 2004.


Ini adalah penulisan aku ketika aku boring
'My Little Poem in my Class 2003-2004'




Tak lupa juga lukisan-lukisan yang aku suka lakarkan bila aku di tahap bosan menghafal madah-madah STAM dan bahan2 fakta bagi STPM...huhuhu. Rasa-rasa korang aku boleh jadi pelukis tak? Mesti korang akan rasa apa yang aku rasa. Heheheh zaman ini zaman yang banyak seni lukisannya terkesan dengan life sebagai student di dalam Arabic High School in Johor.Semoga apa yang Allah berikan kepada aku. Akan aku perincikan dengan jayanya.












Lukisan lakaran yang sangat aku suka.berlatarkan MAAHAD JOHOR. Kehidupan pelajar ' Student Life'.
Sangat banyak kenangan yang aku teringat. Memori di kelas Hanbali dan Al Alusi yang membuatkan aku kini menjadi orang yang berguna. Jasa baik MJ akan ku kenang hingga ke hari ini. Walaupun detik pertemuan dan ukhwah yang terjalin di antara kita semua hanyalah setahun dan 2 tahun sahaja. Tetapi eratnya ukhwah kerana Allah ini. Kasih sesama insan dan manusia ini semata-mata kerana Allah. Maka mendatangkan kenikmatan Ruh Ukhwah dan persahabatan.

[ 3 lukisan lakaran yang dilukis dengan nama lukisannya - Cinta MJ- ]

Tidak selalu aku begini ceria dengan terjumpanya kisah-kisah lama yang aku simpan tetapi hilang. Syukur berjumpa kembali dengan nilai yang berharga ini. Walaupun aku bukan orang yang seni tapi aku mahu terapkan nilai-nilai seni ini agar tidak hilang dek masa yang berlalu cepat tanpa mengira depan tue Highway ataupun Jalan persekutuan.
T
'

[Lukisan Separa Siap - Ketenangan MJ ]


Ini antara lukisan yang aku rasa sangat meninggalkan memories di alam persekolahan tinggi aku...? nak tahu tak apa dia lukisannya...? hehehe kita sambung akan datang yer...banyak yak tak scan lagi sebenarnya...Tunggu kalau tak tunggu rugi.. Ok nak masuk tidur lah esok karang ngajar otaknya ngantuk....Good Nite All Somebody.

1.22 A.M
Bilik Bujang No 6

Comments

Popular Posts