Perihal Beg Old Skool

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket

"Dengan menyebut nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang"


Beg Old Skool Aku Yang Berharga

Hari ini aku nak cerita episod yang berlaku dekat sekolah. Aku sebenarnya tak suka nak cerita perihal peribadi-peribadi ni tapi dah nak cerita aku cerita jeklah. Hari ini hari Khamis biasalah hari yang kena pakai baju batik. Pakaian seragam bagi penjawat awam walaupun aku ni bukannya tetap menjadi penjawat awam ni. Belum lagi datang al kisahnya pada waktu pagi hinggalah tengah hari. Hari ini aku lewat pulang ke rumah kerana kenderaan yang biasa aku bawa KENARI ku JHH 59 dibawa pergi oleh adindaku Angah ke Johor Bahru untuk menguruskan sesuatu perkara yang urgent. Maka aku dengan baik hati memberinya pakailah.

Aku menunggu kira lamalah juga. Sepatutnya waktu pulang bagi guru-guru sesi pagi ini dalam jam 2.00 petang. Tapi aku boleh ter 'Stay' hingga pukul 5 petang. Sempatlah aku menanda buku dan siapkan 'LISENT PLANT' aku. Al kisah 'Perihal Beg' ini bermula apabila aku hendak pulang dan aku singgah di surau. Selepas seusai melaksanakan tanggungjawab aku. Allah memberi ujian yang sangat-sangat terujilah. BEG aku hilang!!! wahhh gempar sangat ceritanya ni deh!!!...Dedor hati aku...bila BEG kesayangan aku tu hilang. Mengelabah aku dan aku tak leh nak tenang kerana BEG itu nilainya lebih kurang RM5 ribu. Percaya atau tak tolonglah percaya...!!! hehehe.

Aku dengan selambanya mencari beg tue dan kemudiannya menyerang pelajar-pelajar petang yang entah aku kenal tak kenal ini. Aku soal semua bebudak yang solat Asar tadi. Arghhh !!! tensionnya aku.. Aku terus cari seorang guru disiplin sekolah aku untuk membantu aku mencari beg tersebut. Alhamdulillah belum sempat buat anouncement BEG berharga aku dah ditemui, terima kasih buat anakanda yang menolong aku. Aku terus mengertak siapa punya angkara yang mengambil BEG aku yang boleh dikategorikan " Niat mencuri dan mengebas'!!..Aku dapat juga memetik 4 orang budak yang mengambil BEG berharga aku ini . Aku terus serahkan untuk siasatan lanjut guru disiplin sekolah.

Mengapa BEG old Skool aku ni terlalu berharga :

1: Mempunyai LAPTOP yang berharga RM2000.

2: Mempunyai polisi-polisi client Takaful Ikhlas aku yang berjumlah RM1000.

3: Mempunyai Beg duit aku yang terdapat berbagai-bagai KAD2 Bank dan KAD2 penting.

4: Mempunyai tesis dan research aku dalam pengajian di Universiti.

5: Lastly mempunyai CHECK bernilai RM.... dirahsiakan..

Konkolusinya Aku dah tak boleh letak BEG berharga aku ini sembarangan..walaupun BEG aku ini serupa dengan beg-beg anak-anak murid aku...itulah aku yang suka Style Old Skool. Ingat sahabat-sahabat beringat-ingat dahulu sebelum berlaku perkara tak disenangi. Sediakan Payung Sebelum Hujan.

Comments

  1. cikgu lepas nie cikgu kene la tukar beg baru yang nampak macam beg cikgu. tak pon cikgu letak tag name.. "NIE BEG CIKGU, SAPA BERANI AMBIK SAYA PATAH-PATAHKAN TANGAN DIA" hohohoho

    rugi pulak saya tak dapat tengok cikgu ngamuk semalam..

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts