Persiapan Festival Nasyid 2011

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket

"Dengan menyebut nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang"

Alhamdulillah hari ini bersyukur dengan limpah kurnianya dapatlah aku menitipkan sesuatu untuk pengisian aku untuk hari ini. Aku pun tak tahu kenapa sekarang aku kerap melayari dan menitip sesuatu untul blog aku maybe aku ada sumber inspirasi yang membuatkan aku rajin nak menulis blog. Apapun syukur pada Allah Taala kerana mengizinkan aku untuk mengguna pakai jejari ini untuk menaip dan membina ayat dan membentuk sumber bacaan bagi tatapan sahabat-sahabat sekalian.

Minggu ini aku boleh dikatakan sibuklah kerana aku kena handle bahagian nasyid. Aku menjadi pengurus nasyid sekolah. Aku bukan tiada pengalaman tapi aku kurang pendedahan. Maybe Allah nak beri lagi tugasan baru untuk meningkatkan lagi pengalaman dan daya kerja aku. Syukur atas segala pemberiannya. Semalam dan hari ini aku banyak buat urusan untuk pembelian barang-barang alatan 'Percussion' nasyid. Alhamdulillah pihak sekolah memberi peruntukan yang tidak disangka-sangka. Memang rezeki kamulah anak-anak.

Antara alatan yang hendak dibeli :





Ini adalah Shaker Tycoon


Ini adalah Tamborine


Ini adalah Chime


Ini adalah Djembee

Harapan aku ialah kumpulan Nasyid sekolah tahun ini dapat tempat di Festival Nasyid nanti. Aku juga berharap mereka dapat buat yang terbaik kerana cikgu-cikgu sudah berikan apa yang kamu hendak. Janganlah mensia-siakan pengorbanan guru-guru kamu yer.Tidak lupa juga jagalah alatan yang dibeli ini dengan baik dan terjaga rapi. Cari pelapis yang dapat menjaganya dengan baik. InsyaAllah training minggu ini dibuat selepas sekolah jam 1.30 petang hingga 2.30 petang. Aja...Aja Fighting!!!

Comments

Popular Posts