Riang Ria Walimatul Arus Mayu Wa Yuliyu

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket
"Dengan menyebut nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang"

Alhamdulillah segala puji bagi Allah yang empunya sekian alam. Selawat dan salam buat junjungan besar Nabi Muhammad SAW. Tidak lupa juga buat para sahabat, Tabi' Tabiin dan juga ulama' warsatul anbiya.

Terasa jemari ini hendak menulis sesuatu untuk bulan ke enam ini termasuklah bermulanya bulan REJAB bagi tahun 1432 Hijrah. Seawal mula aku hendak menulis sebaris kata-kata terbit rasa gembira yang aku dapat rasakan buat semua orang. Majlis Walimatul Arus tajuk yang hendak aku sampaikan kepada semua hahaha. Memang musimnya sekarang ini. Sekurang-kurangnya dapatlah aku hilangkan rasa nak kahwin ini. Yerlah tengok sepupu-sepupu dan sahabat-sahabat kahwin terasa pulak nak kahwin. Tapi bila yer...entahlah. Allah sahaja yang tahu bila dan masa ketikanya aku ini akan menemui jodoh. Dengan siapa? dan bila tarikhnya? itulah nikmat istimewa yang Allah akan berikan kepada aku.

Bermulanya bulan Mei iaitu 14hb Mei dan 15hb Mei sepupuku Khairul Anuar Bin Mad Said melangsungkan perkahwinan bersama pasangannya orang Felda Ulu Belitong. Banyak kenangan yang aku dapat masa berlangsungnya perkahwinan Ann ( kazen aku ni), benda yang tak boleh lupa ialah Ovehall kete si mamat Amirul Hakim (my kazen aku juga atau dikenali sebagai Along Sifu). Dan kete itu diangkut menyeberangi 3 daerah. Kota Tinggi - Kulai - Pontian. Memang giler bukan pakai toink tapi tarek dengan kabel dengan selamba. Huhuhu selamat sudah dan tamat zaman bujang Ann. Aku dan Along bila lagi (3 sekawan sejak kecil) hahaha. Tengok dan lihat jeklah.



Lepas tue Kazen aku juga iaitu Nur Shefina Binti Mat Seh (kazen aku yang sebaya dengan Nor Fariza Dan Nur Syuhada - 3 Kembar ) juga melangsungkan walimahnya pada 28hb Mei yang lepas. Warna Pink menjadi temanya. Sangat comel Kazen aku ni Fina ooohhh Fina.

Buat abang sepupu aku Mohd Taufik dan juga pasangan. Selamat pengantin baru juga aku ucapkan semoga di panjangkan umur dan di luaskan rezekimu berdua hingga ke Jannah. Maaf tak dapat ikut majlis sebab ada hal2 tertentu. Maaf sangat2. Abang Taufik merupakan anak kepada Pak Long Panot aku iaitu PakLong sebelah Arwah bondaku. Duduk di Parit Selangor, Pontian.

Ada lagi ...huhuhu tak lupa buat sahabat baik aku. Azrul Aminurrashid yang menemui cinta jantung hati iaitu Nur Shila, betul-betul tak sangka kawan sejak dari sekolah rendah menemui cintanya akhirnya walaupun aku tahu kisah silam Arul ni huhuhu hanya aku sahaja yang tahu. Barakallahulakuma Wa Baraka Alaikuma Ya Akhi. Imam Azrul moga bahagia hingga ke Jannah. Selamat Ijab Kabulnya pada Khamis Malam Jumaat 2hb Jun bersamaan 1 Rejab 1432 Hijrah. Sunah melangsungkan akad nikah hari jumaat. Majlis belah perempuan 5hb Jun dan lelaki 11 Jun. Maaf tak dapat nak pergi sebab banyak kerja kena buat ada masa aku rewanglah insyaAllah.

Tak lupa juga sahabat di Sekolah Menengah Agama Parit Raja... Ustaz Mohd Akmal Bin Abd Hamid dan juga tidak lupa juga Mohd Ashraf yang melangsungkan perkahwinannya pada hari ini iaitu 5 jun 2011 bersamaan 3 Rejab. Selamat Pengantin Baru aku ucapkan. Semoga berkekalan dan Semoga berbahagia hingga Jannah InsyaAllah.

"Rabbana Hablana Min Azwajina Wa Zurriyatin Kurrata A'yun Wa Ja'alna mutttakina Imama"
:: Doaku yang sentiasa di titip di dalam bait-bait doa setiap kali selepas solat, Ya Allah permudahkankan jalan jodohku dan temuikanlah aku jodoh yang boleh membimbing aku dan keluargaku amin....::

Comments

Popular Posts