Ngauman Harimau Muda di Indonesia.

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket
"Dengan menyebut nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang"

Alhamdulillah dengan kudrat iradahnya dapatlah aku menitip sesuatu untuk blog aku ini. Walaupun aku memang dah lama tak menitipkan sesuatu untuk blog aku ini. Tapi aku rasa aku nak menaip sesuatu intuk blog aku hari ini.

Hari ini dalam sejarahnya. Pasukan Malaysia - Harimau Muda dapat menumpaskan pasukan Indonesia - Garuda Muda pada Final Bola Sepak Sukan SEA 2011 di Stadium Bung Karno. Senayan Indonesia. Alhamdulillah syukur ke hadrat ilahi kerana usaha Team Malaysia dalam mengekalkan pingat emas yang dimenangi di Laos pada Sukan SEA edisi 25 dengan mengalahkan Vietnam, diteruskan lagi dengan membenam tuan rumah Indonesia. Agregat kemenangan dengan sepakan penalti 4-3 hasil daripada seri 1-1 pada waktu keseluruhan dan waktu tambahan.

Banyak yang boleh kita dapati dengan kejayaan TEAM MALAYSIA - Harimau Muda ini.

* Pemain bermain dengan tenang dan corak permainan yang tersusun.
* Mendengar kata-kata dan mengikut arahan Captain dengan baik.
*Mereka tidak mudah mengalah walaupun gawang kita sudah dibolosi pada minit-minit awal permainan.
* Tidak takut untuk berlawan dengan pemain-pemain Indonesia yang rata-ratanya mempunyai susuk tubuh yang lebih besar dari MALAYSIA.
* Bermain dengan profesional tanpa mengikut perasaan.
* Dapat meresapi provikasi yang dilakukan oelh pihak lawan dengan berlawan tanpa mengendahkan segala ejekan dan tohmahan.
* Menghormati lawan walaupun kita di serang habis-habisan.
* Bermain hingga titisan peluh yang terakhir
* Tuah yang Allah berikan kepada kita - Sesungguhnya Allah Maha Mengetahui dan sesungguhnya kejayaan ini datang dari Allah SWT hasil usaha semua pemain. Dalam Al Quran juga ada menyebut mafhumnya - " Barangsiapa yang berusaha maka Allah akan memberinya kejayaan hasil usahanya ".

TAHNIAH dan SYABAS TEAM MALAYSISA- HARIMAU MUDA atas kejayaan anda mengharumkan nama negara di peringkat antarabangsa. Kini MALAYSIA antara negara yang digeruni di arena Bola Sepak. Kekalkan semangat dan keazaman sepeti ini pada masa akan datang. Kami mendoakan agar pada masa akan datang nama MALAYSIA akan terpahat di Pentas PIALA DUNIA insyaAllah.

Teruskan kejayaan di kelayakan OLIMPIK dengan melawan SYRIA pada hari Rabu ini.

Terima kasih banyak- banyak buat semua pemain Malaysia terutamanya - captain marble - Badrol Bakhtiar - Gol Keeper yang cekap - Khairul Fahmi @ Apek dan penjaring gol Asrarudin serta pemain-pemain lain. Teruskan usaha. Jangan Lupa Sujud Syukur dan Buat Kenduri Kesyukuran dan Doa Selamat yer. Dekatkan diri kamu semua dengan Allah SWT. AMin moga kita semua di berkati olehnya. Amin.

Comments

Popular Posts