Barang Jenama Anda

Monday, May 13, 2013

REJAB SUDAH TIBA, SYA'BAN MENGHAMPIRI, RAMADAN BAKAL TIBA

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket
"Dengan menyebut nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang" 






Assalamualaikum buat sahabat-sahabat yang thabat dengan perjuangan yang kamu semua lakukan. Kini kita semua sudah berada di dalam bulan yang penuh dengan keberkatan.

Ya bulan ini kita sudha memasuki bulan rejab, hari ini sudah masuk hari ke 4 bulan Rejab. Semakin hari semakin terasa kedatangan bulan Ramadhan. In Sha Allah bila kita merindui akan kedatangan bulan yang sangat penuh dengan rahmat itu, mudah-mudahan kita tergolong di dalam orang yang beriman dan bertaqwa.

Kata Imam A'lamah Nuruddin Ali Jum'ah - Mufti Mesir


نحن فى بداية شهر رجب، وهو شهرٌ حرامٌ، سُمِّي "رجب الفرد" و"رجب الأصم" و"رجب الأصب" ، وهو تقدمة لرمضان وتهيئة لشعبان، ينبغي علينا أن نستعد إلى هذا الشهر العظيم، وأن ننتقل من دائرة غضب الله إلى رضاه، ومن معصيته - سبحانه وتعالى - ومجاهرته بالذنوب ليل نهار إلى أن نسارع إلى مغفرة من ربنا - سبحانه وتعالى  

" We are at the beginning of the month of Rejab, a month Haram, called " Recep Individual", "Recep Deaf", and "Recep User Capacity", which is an offering to Ramadan and the creation of August. We should prepare     ourselves to this great month, and move from circle of Allah SWT wrath to his satisfaction. It is sin, the Almighty and Hijrah trespasses day and night to hasten to forgiveness from Allah SWT".

Mudah-mudahan kita akan berjumpa dengan bulan yang paling terbaik dari bulan-bulan yang lain. Semua bulan di dalam kalendar Hijrah adalah yang terbaik dan antara yang terbaik adalah BULAN RAMADHAN kerana di dalam bulan RAMADHAN itu terdapat pelbagai kenikmatan dan ganjaran yang Allah SWT berikan kepada makhluknya In Sha Allah.

"Ramadhan bulan yang penuh keberkatan.  Di awalnya rahmat, di tengah-tengahnya maghfirah dan di hujungnya kebebasan dari api Neraka".

Semoga Allah SWT memberi keizinan buat diriku dan keluargaku untuk menikmati kemanisan bulan Ramadhan. In Sha Allah.

# Jika Allah SWT panjangkan umurku...ini adalah kali pertama aku bepuasa bersama isteri yang tersayang. Mudah-mudahan Allh SWT perkenankan doaku.

DOA SEBELUM RAMADHAN TIBA :

"Allahuma Balighna Rejab, Syaban Wa Ramadhan ".











No comments:

Post a Comment

Pilihan iklan Anda

Iklan Nuffnang