Barang Jenama Anda

Saturday, March 08, 2014

Pray For MH370 : Kuasa Asbab, Tanpa Asbab dan Berlawanan Asbab

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket
"Dengan menyebut nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang" 



Assalamualaikum buat semua sahabat-sahabat yang berada di dalam keadaan rahmat AllahSWT hendaknya. Selawat dan salam ke atas junjungan besar nabi Muhammad SAW. Al fatehah buat para Sahabat, Tabi' dan Tabi'in dan juga Ulama warasatul Anbiya'.Syukur ke atas nikmatnya kerana hari ini dapat aku menitipkan sesuatu untuk tatapan sahabat.

Pada hari ini 8 Mac 2014 bersamaan 6 Jamadil Awal 1435 Hijrah. Satu lagi episod tergempar telah berlaku di bumi tercinta kita. Semua umat manusia di dunia pada hari ini tertumpu arah pada KEHILANGAN PESAWAT BOIENG MH370.

Pesaawat yang membawa 239 penumpang dari 15 negara berbeza. Penerbangan MH370 yang berkongsi kod bersama China Southern Airlines di dapati telah terputus hubungan komunikasi di Laut China Selatan pada pukul 5.20 pagi. Pesawat tersebut membawa 227 penumpang termasuk dua bayi dan 12 anak kapal. Penerbangan tersebut adalah dari Kuala Lumpur ke Beijing. MH370 berlepas dari Kuala Lumpur pada pukul 12.41 pagi waktu tempatan dan di jadualkan mendarat di Lapangan Terbang Antarabangsa Beijing pada pukul 6.30 pagi waktu tempatan.

Banyak spekulasi yang mengatakan pesawat MH370 hilang dari radar disebabkan terhempas ke dalam laut. Ada juga yang mengatakan selamat mendarat di Vietnam, ada juga yang buat kenyataan nakal mengatakan ghaib disebabkan UFO ataupun wujud Bermuda Triangle yang kedua di Lautan China Selatan.

Walauapapun yang terjadi kita kena beriman dengan kuasa Qada' dan Qadar Allah Taala yang merupakan Rukun Iman bagi kita sebagai umat Islam. Mungkin ada hikmah dengan apa yang terjadi pada hari ini. Moga peristiwa yang berlaku ini tidak berulang seperti di Tanjung Kupang pada 1978.

Moga Allah permudahkan segala urusan. Kita doalah yang terbaik untuk mereka.


Hari ini merupakan hari yang akan diingati di kalendar 2014 dan 1435 Hijrah di mana Kapal Terbang MH370 kepunyaan MAS kehilangan jejak tanpa diketahui. Sedekahkan al-Fatehah dan berdoa agar semuanya selamat di sisi Allah.

6 JAMADIL AWAL 1435 HIJRAH | 8 MAC 2014 MASEHI



Kapten Zaharie Ahmad Shah


Pegawai Kanan Fariq Ab. Hamid


Senarai nama penumpang Pesawat MH370

No comments:

Post a Comment

Pilihan iklan Anda

Iklan Nuffnang