Tahun Baru Hijrah 1436

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket
"Dengan menyebut nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang" 

 Assalamualaikum buat semua sahabat2 yang kadang2 ada menatap blog aku yang serba uzur dimamah usia ini. Entahlah aku sebenarnya tak tahu nak tulis apa dalam blog aku ni sebenarnya. Bukan apa sekarang ni dah zaman moden yang terlebih. Sekarang ni semua bukaknya Facebook, Twitter, Whattsap, Weechat dan lain-lain lagi. Maka orang dah tak buka dah blog-blog ni. Hanya segelintir Je yang masih lagi merasakan ada kewujudan blog dalam kehidupan moden sekarang.

Apapun tahniahlah buat diriku ini kerana masih lagi nak taip something yang boleh korang nak baca dan rajin nak baca. Aku ucapkan terima kasih atas kesudian sahabat2 untuk merajinkan diri nak membaca blog usang ni.

Aku rasa aku dah lama tak menaip papan keybord. Sekarang ni aku dah ada iPad Air so aku nak gunakan untuk projek bilion2 patah perkataan untuk tahun baru Hijrah bagi 1436 ni. Mudah2 mudahan dengan adanya Gadget dan teknologi yang ada sekarang ni membuatkan aku x malas nak menaip.

Alhamdulillah syukur ke hadrat Ilahi kerana dengan limpah kurnianya kita semua masih lagi diberi pernafasan dan nyawa untuk meneruskan kehidupan pada Tahun Hijrah yang baru iaitu 1436 ini. Alhamdulillah sudah masuk 11 Muharram untuk hari ini. Moga Allah permudahkan segala azam dan percaturan yang kita sudah set untuk tahun ini. Jika azam2 yang lepas belum tercapai, usahakanlah dengan penuh Istiqamah dan sabar. Mudah-mudahan diri ini dapat menikmati azam yang ingin dicapai dengan penuh syukur dan tawaduk.

PEPERIKSAAN SPM , STPM dan STAM

Masuk bulan Muharram ni maka bermulalah anak2 pelajar yang berada di tingkatan 5 menduduki SPM, tingkatan 6 atas  menduduki STPM dan anak2 pelajar di Sekolah-sekolah Menengah Agama menduduki peperiksaan STAM. Moga kamu semua peroleh ketenangan di dalam menjawabnya peperiksaan tersebut.

Jawab dengan tenang dan sentiasa bertaqarrub dengan Allah SWT. Buatlah ulangkaji bersungguh -sungguh. Ustaz doakan moga kamu semua berjaya di dunia dan akhirat... InsyaAllah.

Akhir kalam dari aku yang kononya orang panggil Ustaz Rock masa aku jadi cikgu @ guru sandaran dulu.

 "MAN JADDA WA JADDA"
Sesiapa yang berusaha pasti akan berjaya.

Sekian, wassalam
Ustaz Farizal Shah Addirani










Comments

Popular Posts