Barang Jenama Anda

Thursday, September 26, 2013

Ustaz Azizan Kembali Kerahmatullah

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket
"Dengan menyebut nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang" 




 Tengah di dalam office menyiapkan laporan kerja tetiba my Wassap berbunyi dan aku lihat wassap dari sahabatku Ustaz Zulfazly mengatakan Ustaz Azizan sudah kembali ke rahmatullah jam 11:25 pagi wassap ini diterima. Kemudian masuk lagi dari sahabat yang share post dari YB Ustaz Ahmad Yahya mengatakan Tan Sri Ustaz Azizan Abd Razak telah menghembuskan nafas yang terakhir pada jam 11.10 pagi di wad icu Hospital Sultanah Bahiyah.

Ustaz Azizan merupakan mantan Menter Besar Kedah sesi 2008-2013. Ia merupakan satu kehilangan yang besar buat tampuk kepimpinan Ulama PAS di mana beliau merupakan pemimpin yang banyak berjasa untuk agama, bangsa dan negara. Pemimpin yang lahir dari kelompok Ulama yang menerima didikan dari Universiti Al-Azhar, Mesir merupakan pemergian yang tiada galang gantinya.

InsyaAllah Allahyarham Ustaz Azizan akan dikebumikan selepas asar di Masjid Markaz PAS Pokok Sena & dikebumikan di Muassasah Darul Ulum ( Ehsan - Sahabat di Kedah - Ustaz Abdul Raeis Abd Razak )

Semoga Allah mencucuri rahmat Ustaz Azizan dan menempatkan beliau dikalangan para soleh dan solehah dan para syuhada dan anbiya insyaAllah.

Alfatehah ....
 Khamis - 20 Zulkaedah 1434 | 26 September 2013


Thursday, September 19, 2013

Bercuti Di Kampung Kubang Kawah, Bachok Kelantan

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket
"Dengan menyebut nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang" 

 Alhamdulillah dengan nikmat udara yang Allah berikan kepada kita semua dapatlah kita meneruskan lagi kehidupan di dunia ini tanpa ada gangguan. Syukurlah atas nikmat pemberian yang Allah berikan kepada kita semua.

Alhamdulillah tanggal 7 Zulkaedah 1434 hingga  10 Zulkaedah 1434 dapatlah aku dan isteri bercuti di kampung kelahiran isteriku, Kampung Kubang Kawah, Bachok, Kelantan. Sebenarnya niat cuti 3 hari yang lepas ni nak pergi ke Cameroon Highland tetapi keadaan kereta yang tidak baik sebab terpaksa OVERHALL maka x dapatlah bercuti ke sana. Sebenarnya banyak program nak buat sempena cuti 3 hari ini, tetapi yang betul-betul dapat ialah bercuti di Kelantan. Niat untuk menziarahi ibu bapa isteri dan adik-adik ipar di sana.

Takut juga sebenarnya tidak dapat tiket kerana masa beli tiket bas aritu pun pas-pas jek dapat tiket balik dan tiket nak balik ke Johor pun betul-betul tinggal 2 tiket. Memang rezekilah dapat tiket pergi dan balik. Kali ini pergi dan balik menaiki Bas Transional. Perkhidmatan bas yang lain semuanya sudah sesak dan penuh dibooking. Apa-apapun alhamdulillah Allah uruskan semuanya dengan mudah.

Cerita Pesta Bola Merdeka 2013





Hari sabtu merupakan hari di mana Malaysia akan menentukan samada negara Malaysia akan dijulang untuk menjadi juara Pesta Bola Merdeka 2013 edisi ke 41. Alhamdulillah Malaysia merangkul kejayaan ini dengan menewaskan Myanmar 2-0 di Stadium Darul Makmur, Kuantan. Ini hasil jaringan daripada Rozaimi Ab Rahman dan Junior Eldstal membuatkan kita melebihi Korea Selatan di dalam jumlah kemenangan dengan Korea Selatan menjuarai sebanyak 11 kali manakala Malaysia mengungguli dengan 12 kali kemenangan. Tapi yang paling best ialah dapat tengok dengan Abah dan Abang Pejo di siaran langsung di Arena Astro hahaha.

Mandi-mandi di Pantai Baru, Bachok.




Sebenarnya lama dah aku teringin nak mandi dan merasa kedinginan air laut Pantai Irama tempat dan kampung kediaman isteri aku yang sangat-sangat berhampiran, tetapi tak pernah kesampaian. Alhamdulillah akhirnya kepulangan kali ke 5 ini membuahkan hasil untuk menikmati kedinginan air laut pantai di Kelantan ini. Walaupun tidak dapat nak rasa Pantai Irama dapat juga merasa Pantai Baru. Kawasan pantai ini berdekatan dengan rumah Ma (rumah pusaka Ma Mertua ) dan juga berada di belakang rumah adik ipar. Bestkan rumah dekat dengan pantai. Hari-hari boleh berendam. Sebelum terjun dan berendam alhamdulillah dapat pekena nasi Dagang yang terbaik dari adik ipar. Thankz Pejal dan Wawa. Alhamdulillah syukur dengan nikmatnya.

Naik motor ke Kota Bharu

Pengalaman baru aku balik kali ini ialah dapat rider dengan isteri tersayang menaiki motor. LC 135 adik iparlah yang jadi mangsa. Oklah daripada tak merasa ye tak? Dapatlah jelajah kawasan-kawasan dekat Kelantan ini. Dari Bachok ke Kota Bharu ini melepasi banyak juga pekan, Pekan Beris, Peringat dan Kubang Krian. Dapat singgah ke kedai buku Syarikat Osman Muda. Selepas tue dapat pergi Pasir Mas rumah Kak Su dan Abang Anas serta rumah ibu Harmimi ( Mimi ) dan Dik Wani.

Bakar-bakar time @ BBQ

Aktiviti wajib kalau aku dan isteri aku ni balik ke Kampung Kubang Kawah ini kalau tak ber BBQ tak sah. Ada je yang nak dibakar. hahahaa. Balik ini isteri aku belanja 4 ekor ayam dan sosej untuk dibakar. Tak ketinggalan Mee Hoon goreng masakan Ma yang sedap huuhuhuhu. Thankz Ma masakan menantu Ma ni masakan yang sedap-sedap. Nasi Kerabu dan Nasi Dagang yang terbaik.

Kesimpulan yang aku boleh buat. Percutian yang ringkas ini dapat membuatkan kepala ini hilang sikit strees dengan kerja. InsyaAllah ada rezeki aku akan pulang lagi ke Kelantan Darul Naim sebab ada perkara yang lagi belum selesai. hehehehe.

farizalshah
Taman Bukit Flora

Tuesday, September 03, 2013

Minyak Oh Minyak...asal naik 20 sen?????

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket
"Dengan menyebut nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang"




Hari ini bertarikh 27 Syawal 1434 Hijrah bersamaan 3 September 2013 maka termaktublah di dalam kerajaan Malaysia kenaikan minyak RON95 dan Diesel kepada 20 sen. Aku tengok dekat paper Sinar Harian je yang berani tulis kat muka depan perihal kenaikan minyak sebanyak RM 0.20 sen seliter bagi harga minyak RON95 dan diesel. Rata-rata paper yang lain hanya menulis hal kenaikan minyak ini di muka-muka di belakang. Betapa telusnya dan tulusnya paper Sinar Harian. Tahniah saya ucapkan.

Pengalaman semalam aku nak isi minyak dapatlah aku isi dalam jam 11.45 PM tapi hampeh coz aku punya turn kereta sampai di pam minyak pada jam 12.05 AM. Tapi nak wat macam manakan. Bukan isi minyak full tank untuk selamanya. Kalau habis nanti kena isi minyak juga bila minyaknya dah habis. Minyak dari RM1.90 sen kepada RM2.10 sen. Walaupun kenaikan minyak ini hanya 20 sen tetapi impak yang kemungkinan kita semua boleh jangka di negara Malaysia ini ialah harga barangan akan turun meningkat dan bebanan kepada rakyat akan makin tinggi.

Alasan yang diberikan oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak adalah kerana "Salah satu langkah rasionalisasi subsidi oleh kerajaan".

Akan tetapi kenaikan harga minyak merupakan sensetiviti orang ramai bagi semua rakyat Malaysia yang berbilang kaum. Kita boleh lihat bagaimana negara yang kos sara hidup yang tinggi, kerajaannya tidak popular di kalangan rakyatnya. Walaupun apa yang terjadi kita sudah terpaksa menghadapinya dan untuk menghilangkan rasa bebanan itu maka kita perlulah mencari inisiatif yang lain untuk menambahkan lagi pendapatan. Carilah pendapatan yang halal, insyaAllah Allah akan permudahkan rezeki kita yang dicari dengan cara yang halal dan diberkati.

#Cedok dari laman kengkawan yang lain.

20 sen saja..............

Nilainya kecil
Namun natijahnya cukup besar.

20 sen saja
Bagi orang Kaya, tak mengapa
Bagi yang susah, sungguh berharga.

Ada nelayan bakal termenung jauh
Ada petani bakal pecah peluh
Ada peniaga bakal mengeluh

Dari 20 sen itu
Ada yang mengambil kesempatan
Ada yang tinggal kesempitan
Ada yang ucap kesyukuran
Kerana NEGARA MASIH AMAN !

Akibat 20 sen itu
harga Barangan akan melambung
Para pembeli bagai berkabung
Para peniaga jenuh menghitung

Mereka kata sekadar 20 Sen saja
Boleh kira cincai maaa ...

Mereka mungkin lupa,
Yang minyak itu punca segala
Yang minyak itu keperluan semua
Kerana 20 sen "saja" lah
Semua akan tepuk kepala
Dan kerana 20 sen "saja" itu jugalah


Ada kerajaan yang akan dijatuhkan di pilihanraya
Tak apa, rakyat Malaysia kan kaya-raya ? 

Pilihan iklan Anda

Iklan Nuffnang