.::Seminggu Berakhirnya EMINENT '07:.


"Dengan menyebut nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang"

Assalamualaikum kepada semua sahabatku yang sentiasa istiqamah dengan pengisian blog
kamu semua, aku capkan tahniah dan syabas.Teruskan usaha anda untuk terus menulis dan
memberi input-input yang boleh mencernakan pemikiran manusia dan pembaca yang membaca
pengisian kita di dalam pengisian bloh=g kita.Aku yang jenis ttak istiqamah dan jarang
menulis ini kekadang rasa nilaian penulisan aku tidak seberapa molek jika nak
diandingkan dengan kamu semua.

Alhamdulillah hari ini aku ada sedikit masa untuk diluangkan di dalam mengisikan beberapa cerita di dalam blog aku yang kira lama juga tak bernyawa hehehehe baru je seminggu dah jecoh ye tak? Tapi aku ni memang macam nilah kalau aku tak menulis rasa gatal je tangan ni nak menaip sesuatu pada askara laptop aku nie hehehehe laptop aku ke? bila masa plak aku beli laptop setahu aku yang ada laptop kat umah aku nie hanya ahli bait aku Abdul Raies yang ada.Pinjam sat no!

Syukur kepada Allah SWT, Alhmadulillah program mega "The Symposium Of Malaysian Students In Tanta"(EMINENT '07) di bumi Tanta yang kitorang-Dewan Perwakilan Mahasiswa Tanta(DPMT)-buat selesai sudah.Terasa kepenatan menyelinap di dalam semua rongga badan ini.Tapi untuk mendapat natijah yang baik kita perlulah niatkan segala kerja dan kepenatan kita ini akan mendapat ganjaran yang setimpal di sisi Allah SWT insyaAllah.Ada sahabat aku yang mengatakan bahawa kepenatan ini kita jadikan ia sebagai kekuatan untuk mendapatkan kejayaan di dalam Imtihan yag akan datang.Aku yang terdengar kata-kata itu sampai sekarang tidak faham maksud yang tersirat dan tersurat yang sebenarnya dia hendak utarakan kepada aku sebenarnya.

Tentatif Di EMINENT'07 9 Hingga 14 Mac 2007/19 hingga 24 Safar 1428 Hijrah

Antara pengisian yang menarik sepanjang program EMINENT'07 ini ialah dengan dimulai dengan 'Inter Family'(Liqa' Gabungan) - Kemudian Malamnya Slot bersama Syeikh Abu Hasan Muhammad Sayed Muhammad Ibrahim Abu Zaid dan Juga Syeikh Mohd Husni Ginting.Antara pengisiannya - Bacaan ayat-ayat suci al-Quran - Bacaan Burdah Beramai-ramai - Berzanji - Tazkirah Oleh Syeikh Muhammad Abu Zaid - Riwayat beberapa Hadith.

Hari Kedua - 10 Mac 2007/20 Safar 1428H(Sabtu)
Pembentangan Kertas Kerja I
Tajuk :Uslub-Uslub Albayan di dalam Al-Quran
Oleh :Wan Zamri Wan Abdullah

Pembukaan Grand Bazar,Tayangan Perdana & TV Live - Pertandingan Mini & Demontrasi dan juga Majlis Perasmian EMINENT ‘07

Hari Ketiga - 11 Mac 2007/21 Safar 1428H(Ahad)
Pembentangan Kertas Kerja II
Tajuk :Perlembagaan Malaysia
Oleh :Ustaz Rosdi Johari

Interaksi Asia
Tajuk :Cabaran Massa Lenyap Dakwah?
Oleh :Wakil Mahasiswa Singapura,Thailand dan Indonesia

Hari Keempat - 12 Mac 2007/22 Safar 1428H(Isnin)
Forum Bait Muslim
Tajuk :Cinta Selepas Berkahwin Kenapa Tidak
Sebelum Berkahwin

Fokus
Tajuk :Usahawan Islam Berjaya
Panel :Pengarah Urusan PETRONAS

Hari Kelima - 13 Mac 2007/23 Safar 1428H(Selasa)
Debat Mahasiwa
Tajuk : Protaz Lebih Kehadapan Daripada Uspro
Panel : 1) Dr. Ahmad Muhaimin Mustapha
2) Ustaz Mohd Zuhdi Mat Piah
3) Ustaz Azhar Margilan
4) Ustaz Wan Hadiyuddin Wan Mahmood

Diskusi Kitab
Tajuk :Fitnatul Tafkir Baina Wahabiyyah wa Syi’ah wa Suffiyyah
Panel :Ustaz Aidil Azwal

Hari Keenam - 14 Mac 2007/24 Safar 1428H(Rabu)
Malam Kesenian Islam
Makan Malam (Dinner)
Majlis Perasmian Penutup
Konsert Perdana dan Penyampaian Hadiah


Sepanjang aku ditaklifkan sebagai Pengarah Eksekutif Publisiti dan Pendaftaran banyak suka duka yang aku rasai di dalam menjalankan kerja di dalam persatuan ini.Tidak lupa juga assistant aku Najib Omar yang banyak menolong aku ketika aku sibuk dengan perkara lain.Pandai 'Take Over' jika aku tidak ada..Thankz Bro.Ustz Zahran sebagai Pengarah Penyelaras Program juga banyak membantuku berdua.Tidak lupa juga kepada Ahlil Baitku Ustz Kimi dan juga Abg Nuh yang menjadi AJK unit kecil aku. Ustz Kamal Jamadi - Pengarahku yang selalu call bila iklan tak siap lagi hehehehe =) Ustz Man & Ustz Fairuz - Unit Teknikal yang selalu pasang speaker kat bawah..thankz Bro.Ustz Husni -Pengarah Bazar yang selalu sindir bila nak buka 'Gerai Roti Canai'.Bro Raeis Ahli Bait - Pengarah Persiapan yang selalu kecah bila nak buat Banner dengan bro abul and Paan - Pengarah Perhubungan! Ustz Ajai - Pengarah Catering yang selalu aku kacau kat dapur...maalish ye!! Amin dan Anan - Unit Disiplin dan Protokol yang sentiasa segak dengan kotnyer sepanjang program berlangsung.Taakhiku Naim Ku - Pengarah Penerbitan sorry bebanyak suka nyibuk dalam bilik penerbitan and All crue EMINENT '07 expecially Ustaz Nahi - SU, Ustaz Amir - Timb Pengarah, Ustz Izhar - Pengarah Konsert, Munir - Pengarah Cenderahati, Helmi Che Fauzi - Pengarah Penyiaran dan Fotografi, Ustz Wahidi - Pengarah Pameran & Pertandingan... pertolongan yang kamu berikan hanya Allah sahaja membalasnya.

Hehehe lupa plak Team Bazar aku - Bro Kabad ...tahun depan kita Tebar lagi k!! Bebudak Nasi HadralMaut mantap seh!! Nizam,apiz,emi and yang lain.Ustz Wei and Ustz Mazwan - Kawarek mu tetap diingati. Uztz Syukri - agar2 mantap,Ustz Din and Ustz Anuar Kamal tahun depan Nasi Baryani Gam and Kuih Tiaw lagi k.Ustz Firdaus Ziyauddin- Pelaris Roti Canai aku untuk akhawat hehehe thankz BRO.Bro Kama and Skin - tahun depan nasi lemak and roti jala.Ustz Mad - Nasi Kerabu Team(Uztz Kimi and Abg Nuh) tetap diingati.Bro KUIS hehehe jangan Feedup!! and Bro Ganu kopok lekor tak rasa lagi waaaaaa...=(

Wa Akhiran buat Badan Pengurus PMRAM, Ahli Jawatankuasa Tadbir DPMT, Ahli Jawatankuasa Eksekutif EMINENT '07, Ahli Jawatankuasa Kecil EMINENT '07, seluruh ahli DPMT dan smeua pihak yang terlibat menjayakan program EMINENT '07 ini sama ada secara lansung atau pun tidak.Hanya Allah S.W.T yang layak menganugerahkan ganjaran buat keringat yang dicurahkan.Moga dinilai sebagai amalan yang soleh.

EMINENT '07 THE END.

ilalliqa maa salamah
Mohd Farizal Mohd Shah
Pengarah Eksekutif Publisiti & Pendaftaran
"The Symposium Of Malaysian Students In Tanta" (EMINENT '07)


Comments

Popular Posts