.::Sanah Helwa Ya Nafsi Fi 22 Sanah::.

بسم الله الرحمن الرحيم

"Dengan menyebut nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang"

Assalamualaikum buat semua rakan-rakan seperjuangan.Semoga kamu semua berada di dalam keadaan sihat walafiat hendaknya di dalam kehidupan kamu semua.Aku sentiasa mendoakan kesejahteraan ntamu semua insyaAllah.Aku hamba yang kerdil ini hanya mampu mendoakan kesejahteraan kamu semua insyaAllah.

Rasanya aku ingin mengucapkan sesuatu buat diri ini...Alhamdulillah, segala puji bagi Allah yang telah memberikan nikmat kehidupan kepada diriku selama 22 tahun aku dilahirkan di dunia ini.Aku bersyukur kerana masih lagi dapat menghirup udara yang Allah kurniakan padaku dan yang penting sekali Allah telah menganugerahkan diriku nikmat iman dan islam di dalam diriku ini.Tanpa nikmat ini tidak bererti aku hidup di muka bumi Allah ini.Tanggal 22 April 1985 aku selamat dilahirkan oleh ibuku Aminah Bte Kayat di atas katil di Hospital Sultanah Aminah.Aku telah diberi nama yang aku sendiri tidak tahu akan maksudnya dan Allah SWT sahaja yang tahu akan maksudnya MOHD FARIZAL yang telah diberikan oleh ayahku Mohd Shah.Sempena kehidupan yang aku kecapi selama 22 tahun aku di dunia ini banyak perkara yang aku lalui dan sekarang ini adalah kali ke dua aku menyambutnya di bumi barakah dan bumi auliya' iaitu Mesir.

Kali ini aku tidak buat haflah besar2 macam tahun lepas, sekadar kecil-kecilan bersama ahli imarah dan sahabat yang aku rapat.Bermula dengan tahlil dan kemudiannya bersama menjamu kek dan kemudian makan NASI AYAM HAILAM yang firstly aku buat.Rasanya tidak sesedap ibunda dan ayahanda aku masak.Tapi alhamdulillah selama aku hidup di bumi mesir ini banyak perkara yang aku cuba dan belajar, lebih-lebih lagi memasak.Thankz to Bro Nuh hihihihi banyak tolong aku kat dapur.

Terlebih dahulu aku hendak mengucapkan terima kasih kepada Familyku, ibu, ayah, izah, erin, anis, zunah and adik hajar.Tidak lupa juga insan yang ku sayangi hehehe(biarlah rahsia).Terutama selepas itu ahlil baitku, Ustaz Hakimi,Ustaz Raeis dan Ustaz Muhammad Nuh yang banyak membantu aku baik apa jua keadaan.Tidak lupa juga sahabatmu Adnan Yusuf yang tidak pernah lupa akan hari lahirku..thankz hagah yang kamu berikan(banyak sangat kek yang ko belikan) =) tidak lupa juga kepada Taakhi aku. Mohd Naim Ku yang beri hagah yang memeranjatkan aku ..tapi oklah Thankz bebanyak.

Kepada ahli imarah aku Exco DPMT Ustaz Hafiz Md Zuki,Ustaz Sahibul Hidayat dan Ustaz Nasamie(Thailand-Pattani),Ustaz Nazri dan Ustaz Ibrahim.Tidak lupa juga jemputan khas hehehe Ustaz Kamil,Ustaz Baharuddin dan Ustaz Mohd Najib Osman.Thankz datang ke majlis aku yang tak seberapa.

Semoga kamu semua Allah berikan kemudahan di dalam imtihan yang tidak lama lagi.Maa Taufiq Wan Najah Fil Imtihan.

ilalliqa maa salamah
farizalshah
thaniah street,seberbay,tanta





Comments

Popular Posts